- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

پدر ۴ قلوی بوشهری را تنها نگذارید

پدر چهار قلوی بوشهری برای تامین هزینه زندگی فرزندانش از مسوولان و نیکوکاران درخواست همکاری‌کرد.

به گزارش فرهیختگان، هفته نخست شهریور امسال، خبر تولد چهارقلو در بیمارستان «سلمان فارسی» بوشهر، توجه رسانه‌ها را جلب کرد. پدر و مادر این چهارقلو، نام «ابوالفضل» را برای پسرشان و «ساحل»، «دریا» و «دنیا» را برای دختران‌شان انتخاب کردند. حالا با گذشت چهار هفته از تولد این چهارقلو، پدر خانواده به نام «ایرج رادآبگون» با اشاره به مشکلات مالی‌اش و نداشتن شغل ثابت، خواستار کمک مسوولان و نیکوکاران شده است.

وی درباره مهم‌ترین خواسته‌اش می‌گوید: اگر شغل ثابتی داشته باشم بخش زیادی از نگرانی‌هایم برای تامین هزینه‌های فرزندانم مرتفع می‌شود. هموطنان نیکوکار می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۱۹۲۳۷۷۱۴ بانک ملی به نام «ایرج رادآبگون» واریز کنند.

از خوزستان نیز خبر رسیده زن ۲۵ ساله‌ای که شش سال در حسرت مادر شدن بود در «شوشتر» خوزستان، سه قلو زایید. دکتر شیخ‌الاسلام – قائم‌مقام رئیس دانشکده علوم‌پزشکی شوشتر- گفت: وضع عمومی این مادر و فرزندانش خوب است.

خبر به دنیا آمدن چندقلوها در ایران و سایر کشورها، همواره توجه مخاطبان رسانه‌های گروهی را به خود جلب می‌کند. با وجود جالب بودن این پدیده، شاید کمتر کسی به مشکلات خانواده‌های چندقلوها توجه می‌کند؛ مشکلاتی که بسته به میزان درآمد این خانواده‌ها، به‌طور معمول سیر صعودی دارد. البته درست است که مسائل مالی همه مشکلاتی نیست که خانواده‌های چندقلوها با آن دست به گریبانند اما به یقین مهم‌ترین معضل پیش‌روی آنهاست.

کارشناسان می‌گویند با توجه به فراگیر شدن روش‌های نوین درمان ناباروری در دنیا و به تبع آن در ایران، این موضوع یکی از محرک‌هایی است که باعث افزایش نرخ تولد چندقلوها می‌شود. تازه‌ترین آمار نشان می‌دهد هم‌اکنون از هر ۱۰۰ فقره تولد در ایران، یکی دوقلو یا چندقلو است.

حالا این پرسش در ذهن آدمی نقش می‌بندد که چرا از خانواده‌های چندقلوها، آن‌طور که باید حمایت نمی‌شود؟ مگر مشکلات این خانواده‌ها موضوع تازه‌ای است؟