- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

افتتاح حوزه های علمیه عسلویه و برازجان در سال جاری

عسلویه نیوزمدیر حوزه های علمیه خواهران استان بوشهرگفت:دریک سال اخیر ساختمان های نوبنیاد دو حوزه علمیه خواهران دراین استان افتتاح شده و تا پایان امسال نیز ساختمان های حوزه های علیمه خواهران عسلویه و برازجان به بهره برداری می رسد.

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از ایرنا حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا روز چهارشنبه درآیین افتتاح ساختمان دومین حوزه علمیه خواهران استان بوشهر درشهر کنگان یادآورشد: شش حوزه علمیه خواهران در این استان دریک سال گذشته حتی یک متر زمین نداشته اند اما با تلاش های صورت گرفته در این مدت کوتاه دو ساختمان حوزه علمیه خواهران به بهره برداری رسیده که این نشان از ایجاد تحولی مناسب در این زمینه است.
وی اضافه کرد:‌ تا پایان سال ۹۰ دو حوزه علمیه دیگر نیز در عسلویه و برازجان به بهره برداری خواهد رسید و انتظار داریم حوزه های دیگر نیز ظرف دو سال آینده با ساختمانی درخور شان طلاب احداث شوند.
رییس حوزه های علمیه خواهران استان بوشهر بیان کرد: مرکز تخصصی معصومیه که برای اولین بار در استان بوشهر راه اندازی شده و طلاب درسطح ۳ (کارشناسی ارشد) در آن مشغول به تحصیل هستند، از دستاورد های بزرگ و افتخارات حوزه علمیه خواهران استان بوشهر است.
وی افزود‌: موسسه ریحانه المصطفی که در ترویج عفاف و حجاب آغاز به کار کرده است نیز از دیگر دستاورد های حوزه علمیه خواهران استان بوشهر به شمار می رود.
اسماعیل نیا اضافه کرد: امیدواریم زیرساخت های حوزه علمیه خواهران در استان بوشهر هر چه زودتر مهیا شده و از بحث سخت افزاری آن خارج شویم و بیشتر به محتوا و نرم افزار آن بپردازیم.
وی گفت:حوزه علمیه فاطمه زهرا (س) کنگان با زیر بنای یکهزارو۱۰۰ متر مربع در سه طبقه و مدت یک سال با و هزینه شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات حوزه علمیه، کمک های خیرین و دولت خدمتگزار احداث شده است.