- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

قیمت سکه و ارز+جدول

قیمت ارز که صبح امروز شنبه در نخستین واکنش به تحولات سیاسی در حاشیه اجلاس سالانه سازمان ملل متحد در آمریکا، با ریزش قیمتها هفته را آغاز کرده بود، از ظهر امروز دوباره افزایش یافت.

به گزارش مهر، قیمت انواع ارز که صبح امروز شنبه در نخستین واکنش به تحولات سیاسی در حاشیه اجلاس سالانه سازمان ملل متحد در آمریکا، کاهش یافته بود، از ظهر امروز دوباره افزایش یافته است.

قیمت دلار که روز پنجشنبه ۳۰۵۵ تومان بود، امروز صبح در بازار تا ۲۹۶۵ تومان کاهش یافت اما از ظهر امروز بنا به دلایلی، با افزایش مواجه شده و به بیش از ۳۰۰۰ تومان رسیده است.

فعالان بازار ارز، افزایش قیمت ارز در بازار را بی‌ارتباط با اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه قیمت ارز در بازار به کف رسیده، نمی‌دانند.

آنان همچنین از احتمال کاهش قابل توجه عرضه ارز به بازار توسط بانک مرکزی برای جلوگیری از نوسانات شدید قیمتها در این بازار خبر می‌دهند.

صمد کریمی مدیرکل مبادلات ارزی بانک مرکزی هم در روزهای اخیر در یک برنامه زنده تلویزیونی گفته بود: هدف جدید بانک مرکزی در بازار ارز، جلوگیری از نوسانات شدید قیمتی و اجازه ندادن به بروز دوباره نوسانات چشمگیر قیمتی است.

در حال حاضر نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار ۹۵۵ هزار تومان، طرح قدیم ۹۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۱۰ هزار تومان و گرمی ۲۰۰ هزار تومان اعلام شد.

همچنین نرخ هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار در بازار داخلی ۹۷ هزار و ۳۰۰ تومان و نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۳۷ دلار است.

در همین حال، صرافان بازار ارز نرخ هر دلار آزاد را برای فروش ۳۰۲۰ تومان، هر یورو  ۴۰۵۰ تومان، هر پوند را ۴۸۲۰ تومان و هر درهم امارات را ۸۲۰ تومان اعلام کردند.

جدول قیمت سکه و ارز
نوع سکه     پنج شنبه – قیمت (تومان)
سکه‌تمام‌طرح‌جدید     ۹۵۵۰۰۰
سکه‌تمام‌طرح‌قدیم     ۹۵۰۰۰۰
نیم سکه     ۵۰۰۰۰۰
ربع سکه     ۳۱۰۰۰۰
۱ گرمی     ۲۰۰۰۰۰
هرگرم‌طلای۱۸عیار     ۹۷۳۰۰
نوع ارز      
دلار آمریکا     ۳۰۲۰
یورو     ۴۰۵۰
پوند انگلیس     ۴۸۲۰
درهم امارات     ۸۲۰

اواخر هفته گذشته قیمت سکه و ارز در بازار که روند کاهشی را تجربه می‌کرد، ناگهان با اظهارات نسنجیده رئیس کل بانک مرکزی ( قیمتها در بازار به کف رسید) مواجه و سپس با روند افزایشی روبرو شد و نرخ دلار از کمتر از ۲۹۰۰ تومان به بیش از ۳۰۰۰ تومان افزایش یافت.

کارشناسان اقتصادی، اظهارات رئیس کل بانک مرکزی را غیرکارشناسانه و نسنجدیده دانسته و آن را موجب افزایش قیمتها در بازار ارز و سکه دانسته‌اند.

حال باید دید باز هم رئیس کل بانک مرکزی درباره قیمت ارز در بازار موضع‌گیری خواهد کرد یا این بار با موضع سکوت خود، خواهد گذاشت بازار به روند عادی خود ادامه دهد