- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث حوزه علمیه کنگان

امام جمعه بوشهر گفت:۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به احداث حوزه علمیه علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) کنگان اختصاص یافت.

خبرگزاری فارس: 30 میلیارد ریال اعتبار برای احداث حوزه علمیه کنگان

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر امروز در دیدار و نشست با جمعی از مسئولین، مدیران، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه کنگان با تاکید بر آینده‌نگری و افق ده‌ها ساله در اجرای پروژه‌ها اظهار داشت: هر نوع کوته‌بینی و تنگ‌نظری در اجرای طرح‌های عمرانی و پروژه‌ها به‌ویژه در زمینه زیرساخت‌های دینی در این استان ممنوع است.

وی با اشاره به برکات سفر رهبر معظم انقلاب به بخش عسلویه کنگان خاطرنشان ساخت: ۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر حضرت آقا به احداث حوزه علمیه علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) کنگان اختصاص یافته که امید می‌رود کمتر از یک و نیم سال به بهره‌برداری برسد.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان با تقدیر از پیگیری و جدیت امام جمعه کنگان و مسئول حوزه‌های علمیه در ایجاد زیرساخت‌های دینی و فرهنگی در این شهرستان و دغدغه وی در زمینه مشکل استادسرا از اختصاص اعتبار برای احداث استادسرای حوزه علمیه در کنگان خبر داد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر در همچنین از قول پیگیری حل مسکن طلاب متاهل در آینده نزدیک خبر داد.

صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به احادیث اهل‌بیت (ع) در زمینه خودسازی و تهذیب نفس گفت: حوزه‌های علمیه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند طلاب عالم، وارسته، مهذب و ولایتمدار است.

وی یادآور شد: طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به تهذیب نفس اهتمام ورزند و امیدوار هستیم روز به روز شاهد رشد و ارتقای سطح کیفی حوزه‌های علمیه باشیم.

امام جمعه کنگان و مسئول حوزه‌های علمیه این شهرستان نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت حوزه‌های علمیه خواستار احداث استادسرا و حل مشکل مسکن طلاب متاهل شد.

حجت‌الاسلام محمود محمودی با اشاره به موقعیت خاص شهرستان کنگان گفت: توجه به زیرساخت‌های دینی و فرهنگی در کنار توسعه صنعت در این شهرستان امری ضروری است.