- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

پالایشگاه چهارم پارس جنوبی پالایشگاه مادر کشور است

“عسلویه نیوز”معاون وزیر نفت گفت: پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی پالایشگاه مادر و اساسی کشور است.

خبرگزاری فارس: پالایشگاه چهارم پارس جنوبی پالایشگاه مادر کشور است

 

 

به گزارش “عسلویه نیوز” جواد اوجی ظهر امروز در بازدید از فازهای ۶ و ۷ و ۸ پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در صنعت نفت و گاز است و مجتمع گازی پارس جنوبی بخش عظیمی از گاز کشور را تولید می‌کند.

وی افزود: در سال تولید ملی شاهد تلاش بیشتر در مجموعه صنعت نفت هستیم و امیدوار هستیم این روند تداوم داشته باشد.

معاون وزیر نفت در امور گاز و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اهمیت پالایشگاه چهارم و پنجم پارس جنوبی خاطرنشان کرد: باید با تلاش مضاعف کمک کنید زمستان امسال را بدون کمبود گاز پشت سر بگذاریم.

اوجی با اشاره به انجام تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها تصریح کرد: امیدوارم زمان برنامه زمان‌بندی تعمیرات پالایشگاه‌ها کوتاه‌تر شود.

وی با بیان اینکه پالایشگاه چهارم پالایشگاه مادر و اساسی کشور است اظهار داشت: از تلاش خستگی‌‌ناپذیر شما به منظور تولید موثر و پایدار تشکر می‌کنم.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی نیز بیان کرد: مجتمع گازی بیش از ۴۴ درصد گاز کشور را تولید می‌کند و با راه‌اندازی فازهای جدید این میزان بیشتر نیز می‌شود.

علی‌اکبر شعبان‌پور تصریح کرد: برای تامین گاز کشور در زمستان آمادگی کامل داریم و به فضل خدا بدون مشکل بتوانیم در این امر مهم به موفقیت برسیم.

وی اذعان داشت: پایان زودهنگام تعمیرات اساسی امر مهمی است که با تلاش خستگی‌ناپذیر همکاران انجام شد و این امر نشان دهنده عزم کارکنان پارس جنوبی برای تولید حداکثری است.

مدیر پالایشگاه پنجم و مدیر پالایشگاه چهارم نیز در این بازدید، توضیحاتی در ارتباط با تولید پالایشگاه‌ها و آمادگی برای تولید گاز بدون وقفه در فصل زمستان ارایه کردند.