- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ناهنجاری‌های اجتماعی به دلیل بی‌عدالتی در توزیع امکانات است

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: خیلی از ناهنجاری‌های اجتماعی به دلیل بی‌عدالتی در توزیع امکانات است و افرادی که در محلاتی زندگی می‌کنند که از امکانات مطلوب برخوردار نیست، شخصیت ایشان تحقیر می‌شود.

خبرگزاری فارس: ناهنجاری‌های اجتماعی به دلیل بی‌عدالتی در توزیع امکانات است

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد صبح امروز در نشست بررسی مشکلات محله کمال‌آباد برازجان اظهار داشت: رفع دغدغه‌های مردمی وظیفه مسئولان است و مایه تأسف است که برخی از مشکلات مردمی با گذشت سه دهه از عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی رفع نشده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در مرکز شهرستان نباید دغدغه‌ها و مشکلاتی وجود داشته باشد که مردم روستاهای شهرستان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و وجود مشکلات در زمینه تاسیسات شهری زیبنده مرکز شهرستان نیست.

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه مسئولان در قبال برخی بی‌توجهی‌ها باید پاسخگو باشند بیان داشت: چه دلیلی برای سهل‌انگاری وجود دارد، اگر فقر و کمبود اعتبارات دلیل عقب‌ماندگی است باید در تمامی نقاط شاهد وجود مشکلات باشیم نه اینکه تنها مشکلات در محلات محروم و فقیرنشین وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ توجیهی برای اینکه برخی محلات از تمامی امکانات برخوردار و برخی محروم باشند وجود ندارد اضافه کرد: چه دلیلی وجود دارد که باید در زمینه امکانات شهری محلات محروم و فقیرنشین داشته باشیم و این مسائل در فرهنگ زندگی شهرنشینی وجود دارد.

این مسئول اذعان داشت: وجود چنین شرایطی به معنای تبعیض و بی‌عدالتی است که به مناطق و محلاتی که نجابت دارند و صدای آنها بلند نمی‌شود بی‌توجه باشیم ولی در برخی محلات به دلیل حضور افراد ذی‌نفوذ و اقشار ثروتمند و سرمایه‌دار بیش از حد رسیدگی شود ولی در محلاتی که ساکنان آن فقیر‌ هستند رسیدگی نشود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بودجه، اعتبارات و امکاناتی که جذب می‌شود باید با عدالت و مساوات تقسیم شود و نگاه‌هایی با مفاهیم بالاشهر و پایین‌شهر نگاه‌های غلط مسئولان و برگرفته از فرهنگ غلط طاغوتی است و واقعیتی است که از آفات جامعه است.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه مسئولین باید از الگوی امیرالمؤمنین (ع) پیروی کنند و دردمند مردم باشند،متذکر شد: این دیدگاه که مسئولین باید امکانات ویژه‌ای از نظر رفاهی، امنیتی، تاسیسات و امکانات داشته باشند سبب عقب‌ماندگی جامعه و عدم اجرای عدالت می‌شود و این مسائل به هیچ وجه در فرهنگ دینی و اسلامی ما وجود ندارد و مسئولیت و مقام هیچ حقی برای افراد ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: با گسترش شهر باید به تمام ابعاد توجه داشته باشیم و زمینه را برای گسترش همه‌جانبه امکانات و تاسیسات و ایجاد رفاه و آسایش برای ساکنین تمامی محلات هموار کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رانت‌خواری برخی افراد سبب محرومیت و عقب‌ماندگی مناطق قدیمی شهر شده، بیان داشت: گسترش محدوده شهر بر اساس مصالح و منافع برخی افراد و سوق دادن امکانات و منابع به سمت محدوده‌های جدید سبب شده که برخی محلات و مناطق که سالیان مدیدی است مردم در آن سکونت دارند دچار عقب‌ماندگی شوند.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: هنگام گسترش محدوده شهر باید برآورد‌هایی صورت گیرد که امکان ارائه خدمات و تجهیزات به مناطق جدید وجود دارد و در صورتی که امکان ارائه خدمات مطلوب وجود ندارد باید مانع گسترش محدوده شهر شد.

وی گفت: خیلی از ناهنجاری‌های اجتماعی به دلیل بی‌عدالتی در توزیع امکانات است و افرادی که در محلاتی زندگی می‌کنند که از امکانات مطلوب برخوردار نیست، شخصیت ایشان تحقیر می‌شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید به محلات مختلف و قدیمی شهر رسیدگی شود و اگر نیازهای محلات برطرف شود و در زمینه مبلمان شهری اقدامات لازم صورت پذیرد خانواده‌ها بیشتر به جامعه توجه می‌کنند و مشکلات اجتماعی کاهش می‌یابد.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: یقینا افرادی که حقوق مردم را پایمال و از آن برای منافع خود استفاده کردند باید در این زمینه پاسخگو باشند و دست‌اندازی و چنگ‌اندازی به حقوق مردم را هیچ‌کس برنمی‌تابد.

وی ادامه داد: مطالبات مردم را به جد پیگیری خواهیم کرد و برخی از مشکلاتی که در بازدید از محلات با آنها آشنا می‌شویم ناراحت‌‌کننده و نگران‌کننده است و امیدواریم مسئولین در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته حضور یابند و رفع مشکلات این مناطق را در اولویت کاری خود قرار دهند.