- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

از تنها سردار پاسدار عسلویه تقدیر شد

“عسلویه نیو” به همت جمعی از بسیجیان شهر به مناسبت هشت سال دفاع مقدس از تنها سردار پاسدار عسلویه تقدیر به عمل آمد. [1]

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ عباس بحرین بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن خیر مقدم به جوانان اظهار داشت: بنده به نوبه خود ضمن گرامی داشته یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر فرماندهان و رزمندگان دوران مقدس این هفته را که به نام افتخار آفرینان این کشور نامگذاری شده است تبریک و تنهیت عرض می کنم.

شیخ عباس بحرینی با اشاره به روزهای جنگ و هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت : در آن زمان در منطقه جنوب روحانی وجود نداشت و بنده مسئولیت این امر خطیر را بر دوش کشیدم و با حضور در مناطقی همچون ریز، کنگان عسلویه و بعضاً پارسیان علی رغم کارشکنی های بسیار زیاد وظایف خود را انجام می دادم.

وی افزود: این درست که عسلویه در این راه شهید کم داده است اما در مسئله پشتیبانی از نیروهای اعزامی به جنگ نقشی اساسی داشته است به طوری که هم شیعه و هم سنی هر یک به نوبه خود قدمی بر می داشتند به طور مثال لنجداران با تهیه خوراکی ها و زنان با پخت نان و دیگر غذاهای محلی پشتیبانی بسیار خوبی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به عمل می آوردند.

شیخ عباس بحرینی با بیان این مطلب که در دوران دفاع از مقدس صفا و صمیمیت در بین مردم به نهایت خود رسیده بود که متاسفانه در این زمانه جای خود را به مسائل دیگری داده است و نیاز است مسئولین در این زمینه فرهنگ سازی انجام دهند.

وی افزود هر توطئه ای یک کشور را از پا در می آورد همانطوری که در کشور های دیگر شاهد آن هستیم ، دشمن باهزار توطئه و نیرنگ در صدد نابودی این کشور بر آمده است اما به لطف خداوند و صبر و استقامت مردم تمام نقشه های آنها را نقش بر آب نموده اند.

وی افزود: دشمن در صدد نابودی انقلاب برآمده است و می خواستند انقلاب را در نطفه خفه کنند و ایران اسلامی را تصرف کنند و امید به ۳ روز تمام کردن این جنگ داشتند که این مدت ۳ روز تبدیل به هشت سال دفاع مقدس شد و همین امر موجب تقویت دینی و فرهنگی و صلابت ملت شد و برای جهان نمایان شد البته باید به این باور داشته باشیم که اگر جنگ نبود پیشرفتی حاصل نمی شد حاصل این هشت سال دفاع مقدس ساخت برترین و پیشرفته ترین سلاح های کشور شد به طوری که پیشرفته ترین کشورهای جهان از ساخت آنها عاجز مانده اند و در مسائل علمی و هسته ای نیز پیشرفت چشم گیری داشته ایم.

شیخ عباس بحرینی اظهار داشت: مشکل امروز اما عناصر داخلی کشور است و در صدد از بین بردن این انقلاب هستند که ناتوان هستند و این لطف خداوند است جوانان باید بدانند که ما وارد این جنگ نشدیم بلکه دفاع از این مرز و بوم رزمندگان ما وارد جنگ شدند همانطور که از نام آن ۸ سال دفاع مقدس مشخص است است نه جنگ.

وی به ذکر خاطره ای در آن دوران اشاره کرد و افزود: در سال ۵۷ گروهان عسلویه آن زمان قصد خیانت به مردم و فروش سلاح داشت که مردم از شیعه و سنی زن و مرد جوان و پیر با علم به این موضوع گروهان را محاصره کردند و اجازه خیانت به مردم را ندادند و این یک حرکت خودجوش در بین مردم بود که به عنوان تاریخ سازی مردم عسلویه نیز در آن زمان می توان نام برد.

وی در پایان اظهار داشت: نعمت بزرگ است که انقلاب اسلامی خداوند به ما داده است و باید قدردان این نعمت الهی باشیم و وظیفه داریم که جوانان را به مسائلی که دشمن در صدد فروپاشی این انقلاب است آگاه سازیم.انتهای پیام/م.ج