- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

صادرات ۵۸ هزار تن محصولات گاز مایع و استایرن منومر از پتروشیمی پارس

عسلویه نیوز ، پتروشیمی پارس در شهریور امسال، ۵۸ هزار تن محصولات گاز مایع (LPG) و استایرن منومر به نقاط مختلف صادر کرد.

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی پارس، شرکت پتروشیمی پارس ۵۸ هزار تن از محصولات گاز مایع (LPG) و استایرن منومر تولید شده در شهریور ۱۳۸۹ را به کشورهای آسیای شرقی صادر کرد.
یک محموله گاز مایع (LPG) شامل ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن پروپان و ۲۲ هزار تن بوتان و دو محموله ۱۳ هزار و ۵۰۰ تنی استایرن منومر به کشورهای آسیای شرقی صادر شد.
‌در تیر ماه امسال نیز ۱۳۷ هزار تن گاز مایع و استایرن منومر به مقصد کشورهای آسیای شرقی صادر شد، ضمن اینکه در خرداد ماه امسال بیش از ۱۱۷ هزار تن گاز مایع و استایرن منومر از این پتروشیمی به خارج از کشور صادر شده است.
این مجتمع در اردیبهشت ماه امسال نیز۸۶ هزار تن محصول ال.پی.جی (LPG) و استایرن منومر به کشورهای آسیای شرقی صادر کرده بود.
گزارش روابط عمومی پتروشیمی پارس افزوده است ‌که شرکت پتروشیمی پارس از شرکت‌های مادر در فاز اول پتروشیمی منطقه ویژه انرژی پارس به شمار می‌رود و ۵۰ درصد سهام شرکت پتروشیمی آریا‌ساسول نیز متعلق به این شرکت است.
خوراک پتروشیمی پارس از فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی، پتروشیمی آریاساسول، پتروشیمی نوری (برزویه) و پتروشیمی بوعلی‌سینا تامین می‌شود.
محصولات این شرکت حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال است که ۵۰ درصد آن صادر می‌شود و مابقی به منظور تامین خوراک پتروشیمی آریاساسول و بخشی از خوراک پتروشیمی جم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
واحدهای تولیدی شرکت پتروشیمی پارس شامل استحصال اتان، اتیل بنزن و استایرن منومر است.
شرکت پتروشیمی پارس در سال ۱۳۸۸ با تکمیل و راه‌اندازی مخزن جدید بوتان و پروپان، موفق به افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی محصولات واحد استحصال اتان از ۳۰ هزار تن به ۱۲۰ هزار تن شد و توانایی صادرات توسط کشتی‌های با ظرفیت بسیار بالا را به دست آورد.
شرکت پتروشیمی پارس از سودآورترین مجتمع‌های پتروشیمی کشور است و در منطقه پارس جنوبی در عسلویه واقع شده و محصولات آن شامل اتان، پروپان، بوتان، گسولین، اتیل بنزن و استایرن منومر است.
واحد استایرن منومر پتروشیمی پارس، بزرگ‌ترین واحد تولیدی استایرن در جهان و دومین واحد تولیدی این محصول در کشور است و ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن از این محصول را دارد.