- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ساخت مشعل کوره واکنش در پالایشگاه اول پارس جنوبی

عسلویه نیوز” رئیس بهره‌برداری پالایشگاه اول از ساخت مشعل کوره واکنش به دست متخصصان پالایشگاه اول و کارگاه مرکزی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش عسلویه نیوزمحمدشفیع موذنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: فاز اول پارس جنوبی از فازهای مهم و ارزشمند پارس جنوبی است و تولیدات ارزشمند این فاز در واقع جایگاه مهمی در مجتمع گازی دارند.
وی افزود: تلاش برای افزایش بهره‌وری در سال جهاد اقتصادی با همه توان ادامه دارد و تاکنون نتایج خوب و مهمی در راستای رشد بهره‌وری در این پالایشگاه به دست آمده است.
رئیس بهره‌برداری پالایشگاه اول از ساخت مشعل کوره واکنش به دست متخصصان پالایشگاه اول و کارگاه مرکزی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات پالایشگاه اول در واحدهای گوگردسازی عدم وجود مشعل برای سوخت همزمان گاز اسیدی و گاز سوختی است که با توجه به پایین بودن میزان گاز اسیدی تولید شده از میزان واقعی، تاکنون کوره واکنش این واحد به دمای طراحی برای شکستن ترکیبات BTEX نمی‌رسید و این امرباعث کاهش راندمان واحد، تغییر رنگ گوگرد تولیدی و کاهشlife time کاتالیست‌های موجود می‌شد.
موذنی تصریح کرد: برای حل این مشکل از سال قبل کمیته‌ای با حضور نفرات بهره‌برداری، تعمیرات، مهندسی پالایش و مهندسی متد تشکیل شد که نتایج خوبی از این کمیته حاصل شد.
وی عنوان داشت: نهایتاً نقشه‌های ساخت، تهیه و مشعل جدید در کارگاه مرکزی فاز یک ساخته شد که در تعمیرات اساسی امسال در واحد ۶۱۰۰ نصب و در حال حاضر در سرویس بوده و تحت پایش مهندسی و بهره‌برداری است.
‌رئیس بهره‌برداری پالایشگاه فاز یک اضافه کرد: با توجه به عدم وجود نقشه‌های طراحی کوره موجود و نیاز به تطابق برند جدید با این کوره، تمام نقشه‌ها و ابعاد و اندازه‌ها بصورت دستی و در سایت توسط همکاران محترم کارگاه و تیم مهندسی متد برداشته شد که نشان از بزرگی کار انجام شده دارد.
موذنی یادآور شد: مهندس رضازادگان (تهیه نقشه ساخت )، تیم fabrication shop به سرپرستی مهندس خسروآبادی، مهندس علایی، مهندس عاشوری، گروه fix فاز یک به سرپرستی مهندس سالاری و اداره پالایش فاز یک و دیگر عزیزان همکار در این پروژه نقش مهمی داشتند که شایسته تقدیر هستند.