- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی ۸ ایستگاه پایش آنلاین هوا در پارس جنوبی

عسلویه نیوز” سید‌پیروز موسوی شامگاه سه‌شنبه در آیین تجلیل از آتش‌نشانان برتر پارس جنوبی اظهار کرد: رعایت مسایل ایمنی و زیست‌محیطی در همه محیط‌ها اهمیت دارد و این امر در محیط‌ها و مناطق عملیاتی به ویژه در حوزه نفت و گاز اهمیت بیشتری دارد.
وی افزود: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است و باید نسبت به رعایت مسایل ایمنی اهتمام بیشتری داشته باشیم.
فرمانده عملیات HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه پارس‌ تصریح کرد: پیرو منویات مقام معظم رهبری، هم‌اکنون با تعامل، همکاری و وحدت رویه بین مدیران صنعت نفت در منطقه ویژه پارس جنوبی، جهاد اقتصادی برای استقرار نظام مدیریت HSE در این حوزه عملیاتی در حال انجام است.
موسوی خاطرنشان کرد: سال جهاد اقتصادی برای تلاشگران صنعت نفت کشور نقطه عطفی است و این به ویژه برای کارکنان پرتوان حوزه عملیاتی پارس جنوبی به مثابه سرلوحه کار و زندگی محسوب می‌شود چرا که در ابتدای امسال، مقام معظم رهبری با سفر خود به منطقه ویژه پارس، حوزه عملیاتی پارس جنوبی را به خط مقدم جبهه اقتصادی کشور بدل کردند و در این راستا تمام اولویت‌ها و ماموریت‌ها با تمرکز بر پیروی از منویات معظم‌له بازتعریف و عملیاتی شده است.
مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی عنوان کرد: به ویژه وقتی مقام عظمای ولایت بر سالم‌سازی محیط زیست منطقه تاکید فرمودند، محوریت کار در حوزه HSE علاوه بر انجام وظایف در بخش‌های ایمنی و بهداشت، تمرکز بر محیط زیست شکل گرفت.
موسوی افزود: به منظور سالم‌سازی محیط زیست و جلوگیری از آلاینده‌های زیست محیطی، ایجاد ۸ هزار هکتار فضای سبز در دستور کار این سازمان قرار گرفته که از این میزان، ۴ هزار هکتار در منطقه پارس جنوبی (پارس یک)، یک هزار هکتار در منطقه پارس کنگان (پارس دو و محل ساخت فازهای باقی‌مانده پارس جنوبی) و ۳ هزار هکتار نیز در منطقه پارس شمالی (پارس ۳) ایجاد می‌شود.
وی بیان کرد: این مهم با همکاری و تعامل مناسب و اثرگذاری که بین صنعت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد شده در حال انجام است.
مدیرعامل پارس جنوبی، مهم‌ترین ماموریت اچ.اس.ای را حفظ فرآیندهای ایمنی کار، پاکی محیط زیست و سلامت افراد برشمرد و ادامه داد: نخستین و مهم‌ترین ویژگی کارکنان ایمنی و آتش‌نشانی، ایمان، عشق و خودباوری، اعتقاد به فداکاری و جانبازی و خدمت به دیگران است؛ چالاکی و چابکی در عملیات و قدرت مدیریت و راهبری عملیات، همواره از ویژگی‌های مهم پرسنل ماهر و خبره در صنعت نفت بوده است.
موسوی از  اجرای طرح جامع سلامت منطقه ویژه به عنوان یکی از طرح‌های مهم صنعت نفت در حوزه عملیاتی پارس جنوبی نام برد و عنوان کرد: تشکیل کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ،راه‌اندازی مرکز اورژانس منطقه و طرح جامع پسماند از مهم‌ترین طرح‌های اجرایی در پارس جنوبی است.
وی از راه‌اندازی هشت ایستگاه پایش آنلاین هوا  در منطقه ویژه خبر داد و اضافه کرد: افزایش ۶ دستگاه آمبولانس، راه‌اندازی ۲ ایستگاه آتش نشانی در پارس جنوبی و طراحی و اختصاص اعتبار ۳ ایستگاه جدید در پارس۲ (پارس کنگان)، ایجاد شبکه آب آتش نشانی در سازمان و تخصیص و تصویب بودجه خرید ۴ دستگاه خودرو آتش نشانی به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال نیز از جمله عملکرد این سازمان در حوزه اچ.اس.ای، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران است.
موسوی تصریح کرد: باید دست به دست هم بدهیم و در مسیر رشد و توسعه منطقه ویژه پارس جنوبی باید از همه توان موجود استفاده کنیم.