- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

کشف ۳۷۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در منطقه پارس جنوبی

فرمانده انتظامی عسلویه از کشف ۳۷۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در منطقه پارس جنوبی خبر داد.مواد مخدر [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” خدابخش نیکنام صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی انتظامی نقش بسیار مهمی در تامین امنیت و آسایش در جامعه دارد و همکاری مردم با ماموران انتظامی در تامین امنیت بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: در چند سال اخیر اقدامات ارزشمندی در راستای بهبود وضعیت امنیتی ایجاد شده و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

فرمانده انتظامی ویژه پارس جنوبی با اشاره به اهمیت نظم در جامعه خاطرنشان کرد: نظم ایستا و راکد نظم مطلوبی نیست لذا نیروی انتظامی انعطاف لازم را برای پویایی بر خود لازم می‌داند.

نیکنام تصریح کرد: آرامش و امنیت و انضباط موسمی و مقطعی و منحصر به زمان و مکان و طبقه خاص نیست، بلکه معتدل، بدون تبعیض و سایه‌افکن بر سر همه شهروندان است.

وی با بیان اینکه امنیت مقوله‌ای فرا بخشی است ابراز داشت: همه دستگاه‌ها و نهادها فعال و به تولید و توسعه آن می‌پردازند به همین سبب هم راستای کارکردها اهمیت فوق‌العاده دارد.

فرمانده انتظامی عسلویه گفت: نظم یک خواسته و نیاز دائمی و در اولویت قرار دارد که باید در جامعه نهادینه باشد و بدون ریشه‌دار شدن در جامعه پایدار نیست.

نیکنام بیان کرد: برای ما در نیروی انتظامی اصولی وجود دارد که از آن نمی‌توانیم غفلت کنیم؛ مانند اصل سرعت، اصل دقت، اصل صحت عمل، اصل علمی بودن، اصل تخصصی بودن، اصل فراجناحی بودن، اصل جغرافیایی ماموریت، اصل مشارکت و نظارت عمومی، اصل مدرن سازی و دیگر اصول موجود و در این مسیر تلاش می‌کنیم.

وی افزود: چنانچه نهادها در سطح شهرستان به سامانه پیشگیری که چندین سال است مفاد آن با هدف پیشگیری و کاهش بزه اجرا می‌شود اهمیت خاص قائل شوند می‌توان رشد سریع پیشگیری و آرامش لازم را به خوبی احساس کرد.

نیکنام اضافه کرد: توصیه انتظامی این است که هنجارها و ارزش‌ها به عنوان هسته اصلی نظم و امنیت و برجسته‌ترین نقش برای انسجام مورد همدلی و هماهنگی و احترام قرار گیرد، همچنین تعامل اجتماعی در بین افراد  قدرت یابد تا وجود فردی افراد از حالت منفرد به حالت “ما” تبدیل شود.

وی افزود: برای تحقق نظم و امنیت اجتماعی نیاز به همفکری شدید است و برای جلوگیری از عوامل ناامنی راهبرد اجتماعی فرهنگی و راهبرد انتظامی امنیتی به‌صورت علمی بیشترین کاربرد را دارد که امروزه با روش‌های نوین کارساز است.

فرمانده انتظامی عسلویه از کشف ۳۷۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در منطقه پارس جنوبی خبر داد و گفت: این میزان مواد مخدر طی یکسال اخیر کشف و ضبط شده است.