- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

پرونده احمدی‌نژاد به دادسرا می‌رود

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: پرونده احمدی‌نژاد در خصوص دانشگاه ایرانیان تکمیل شده و به دادسرای تهران می‌رود.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پرونده احمدی‌نژاد در خصوص دانشگاه ایرانیان که به کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات مجلس و اصل ۹۰ ارجاع داده شده بود با کارهای کارشناسی انجام شده در حال تکمیل است و به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارسال می‌شود.

وی گفت‌: بر اساس ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی جرم احمدی‌نژاد از مصادیق هزینه‌بر غیر مورد معین است و با وجود اینکه رقم برداشت شده عودت داده شده است ولی این امر نافی رسیدگی قضایی نیست.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خاطرنشان کرد: پرونده دانشگاه ایرانیان تکمیل شده و با ارسال به دادگاه عمومی و انقلاب ایران امیدواریم رای مورد‌ نظر صادر شود.

افضلی‌فرد یادآور شد: هر چند احمدی‌نژاد ۱۶ میلیارد تومان برداشتی از خزانه دولت را برای دانشگاه ایرانیان برگردانده اما این موضوع همچنان مورد پیگیری دیوان محاسبات و مراجع قضایی است.

این مسئول در خصوص ارجاع پرونده سید محمد خاتمی به کمیسیون اصل ۹۰ تصریح کرد: در این رابطه پرونده‌ای به کمیسیون اصل ۹۰ نرسیده و بنده در این زمینه اطلاعی ندارم.

اسامی متخلفان در رشته فوتبال معرفی می‌شوند

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت پرونده رشوه در فوتبال گفت: پرونده به کمیته ارتقای سلامت اداری کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع شده و قرار است با دعوت از بازیکنان، مربیان و داوران مستندات لازم  در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد.

افضلی‌فرد بیان داشت: رئیس ستاد مبارزه با تخلفات فدراسیون فوتبال در جلسه حاضر بود و راهکارها را ارائه کرد و قرار شد کمیته انضباطی فدراسیون مستندات خود را نیز ارائه کند.

وی افزود: امیدواریم در جلسات بعدی در این زمینه به جمع‌بندی نهایی برسیم و از تریبون مجلس افراد خاطی معرفی شوند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پاسخ به این سئوال که کمیسیون با افرادی که در این زمینه همکاری نکنند چه برخوردی خواهند داشت، تصریح کرد: کسانی که پس از دعوت کمیسیون در جلسه حاضر نشوند بر اساس قانون به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

افضلی‌فرد ادامه داد: پس از جمع‌بندی نهایی از تریبون مجلس گزارش نهایی و اسامی افراد متخلف از تریبون مجلس اعلام می‌شود تا تضییع حقوقی صورت نگیرد.

وی گفت: امیدواریم با تکمیل این پرونده جمع‌بندی نهایی در این زمینه صورت گیرد تا برای همیشه ریشه رشوه و فساد در فوتبال کشورمان برچیده شود.

این نماینده مجلس در پایان گفت‌وگوی خود ابراز داشت‌: مسئولیت رسیدگی به این مباحث به رئیس کمیته سلامت اداری کمیسیون واگذار شده تا موضوع را پیگیری کنند.