- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

شکار یکی از کاراکال های کنگان +تصاویر

دو قلاده سیاه گوش، از گربه سانان نادر و در حال انقراض، با نام علمی کاراکال، برای اولین بار در استان بوشهر کشف شد. یکی از این گربه ها را مردم منطقه کشتند و دومی توسط ماموران حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان به دام افتاد.

به گزارش “عسلویه نیوز” روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلام کرد، دو روز پیش، یکی از ساکنین روستای سرچشمه از توابع “شهرستان جم” در تماس تلفنی اطلاع داد که دو قلاده جانور وحشی از گونه ای نامشخص به دام اهالی منطقه حمله کرده و متأسفانه فقط یکی از آنها توسط دامداران کشه شده و قلاده دیگر، فرار کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کنگان در این باره گفت: پس از اطلاع از وقوع حادثه، با قاطعیت به نامبرده تأکید شد از هرگونه اقدام علیه حیوان مذکور خودداری نمایند.

احمد آذریار اضافه کرد: بدون فوت وقت ، به اتفاق آقای علیرضا حجازی مأمور یگان حفاظت با راهنمایی دامدار مذکور در محل حاضر شدیم و پس از ساعاتی که در حوالی محل گزارش شده به کمین نشستیم محل اختفای حیوان را پیدا نموده و بالاخره ساعت حدود ۱۷ بعد از ظهر موفق شدیم حیوان را به دام انداخته و بدون هیچگونه آسیب جسمی، این حیوان بسیار زیبا و کم نظیر را نجات دهیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کنگان افزود: این گونه نادر و نیازمند حفاظت خاص هم اکنون در محل اداره نگهداری می شود تا پس از تغذیه و بهبودی کامل ظرف چند روز آینده در زیستگاه مناسب به دامن طبیعت بازگردانده شود.

وی در پایان از خانواده دامدار عزیزی که در این مأموریت همکاری صمیمانه ای با ماموران اداره حفاظت محیط زیست کنگان داشتند سپاسگزاری نمود

سیاه گوش ایرانی

سیاه گوش ایرانی

سیاه گوش ایرانی

سیاه گوش ایرانی

سیاه گوش ایرانی

سیاه گوش ایرانی

سیاه گوش ایرانی