- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ازحرف رئیس‌دولت تاعمل روزنامه دولت+تصویر

روزنامه ایران ارگان مطبوعاتی دولت یک هفته ای است فارغ از مسائل مهم کشور ،تیتر و عکس یک خود را به بازداشت علی اکبر جوانفکر اختصاص داده و در سال تولید ملی با وجود توصیه دیروز رئیس جمهور به مردم برای امتناع از خرید مارک و برندهای خارجی ، در صفحات و ضمائم خود تبلیغات گسترده ای را از مارک های انگلیسی و ایتالیایی به نمایش می گذارد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، خبرنگار روزنامه ایران سوالش را با مصرع «چو بیایی غم دل با تو بگویم» آغاز می کند و به بازداشت علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور اشاره می‌کند  و نظر احمدی نژاد را در این ارتباط جویا می شود. پاسخ رئیس جمهور این است که «حتما ضرورت مهمی بوده است که ۱۰ دقیقه مانده به سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، مشاور مطبوعاتی وی دستگیر می شود. البته این کار خوبی نبود که خودشان هم متوجه شدند. این مسائل خبر اول رسانه ها شد و در حالی که ما باید جنایات صهیونیست‌ها را در سازمان ملل محکوم می‌کردیم».

به این تیترها دقت کنیم: جوانفکر بازداشت شد (تیتر یک ایران در تاریخ ۶ مهر)، ۴ ابهام در بازداشت جوانفکر (تیتر صفحه اول ایران در ۹ مهر)، تماس تلفنی رئیس جمهور با جوانفکر در زندان (تیتر یک ایران در ۱۰ مهر)، حکایت پرونده های جنجالی (تیتر یک ایران در ۱۱ مهر).

روزنامه ایران از ششم مهرماه بعد از دستگیری علی اکبر جوانفکر  که بنا به احکامی که به تایید دیوانعالی کشور و دادگاه تجدیدنظر استان تهران نیز رسیده است، به اتهام توهین به مقام معظم رهبری ، نشر مطالب خلاف موازین اسلامی و مطالب مخالف عفت عمومی علاوه بر دو فقره محکومیت حبس تعزیری ، به محرومیت از هرگونه اشتغال و فعالیت مطبوعاتی و رسانه ای نیز محکوم شده است تا امروز مهمترین مساله کشور را در بازداشت جوانفکر می داند و تیتر یک روزنامه اش را به این موضوع اختصاص داده است.

مساله دستگیری جوانفکر به غیر از روزنامه ایران مساله اول روزنامه ها و رسانه های دیگر نبوده است و به غیر از روز جمعه هفتم مهرماه که روزنامه ها منتشر نمی شوند و امروز که تیتر یک این روزنامه به نشست خبری رئیس جمهور اختصاص داشت، در بقیه روزها تیتر و عکس یک این روزنامه به بازداشت جوانفکر اختصاص داده شده است.   برای روزنامه ای که ارگان مطبوعاتی دولت است، در ردیف اول همان روزنامه هایی است که به گفته رئیس جمهور از منابع دولتی استفاده می کند، بازداشت جوانفکر به عنوان دغدغه اصلی مردم فرض می شود.

رویکرد متناقض این رسانه با سخنان رئیس جمهور را در آنجایی می توان یافت که محمود احمدی نژاد در نشست خبری اش مردم را توصیه می کند مدتی مدارا کنند و اجناس خارجی غیر ضروری نخرند. در سال تولید ملی این توصیه شایسته ترین توصیه ای می تواند باشد که بر زبان رئیس قوه اجرایی کشور می تواند جاری شود. اما درست یک روز بعد از سخنان رئیس جمهور، ایران در ضمیمه ای که هر هفته با نام آشپزخانه و منتشر می کند، تبلیغاتی گسترده از لوازم لوکس منزل، از یخچال و ماشین لباسشویی گرفته تا اجاق گاز و مسواک با مارک و برندهای انگلیسی و ایتالیایی منتشر می کند. روزنامه دولت هچنینین در آگهی های خود نیز به تبلیغ خودروهای گرانقیمت خارجی مبادرت می کند که  هیچ سنخیتی با توصیه های رئیس دولت ندارد.

 

اینگونه عملکردهای متناقض با منافع ملی  چند صباحی است در این روزنامه دولتی به کرات مشاهده می شود و ظاهرا پرداختن و عیبجویی از دیگران مانع از تمرکز مسئولان این رسانه به وظایف اصلی خود شده است.