- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مچ‌گیری مسئولان از همدیگر راهکار مبارزه با تورم نیست

امام جمعه جم گفت: مچ‌گیری مسئولان از همدیگر راهکار مناسبی برای مبارزه با تورم نیست و باید با کنار گذاشتن اختلافات برای رشد و تقویت اقتصاد کشور همت کنیم.

خبرگزاری فارس: مچ‌گیری مسئولان از همدیگر راهکار مبارزه با تورم نیست

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه جم با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: اسلام کامل‌ترین دین و قرآن نیز بزرگ‌ترین کتاب تاریخ بشریت است و این مسئله اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به خروش چند هفته اخیر امت اسلامی بر علیه هتاکان به پیامبر اسلام(ص) افزود: چند هفته است که ساخت فیلم موهن و انتشار کاریکاتور موهن خشم جهان اسلام را برانگیخته و هر چند غربی‌ها در ابتدا اذعان داشتند که نقشی در این اهانت‌ها نداشته‌اند اما به تدریج مشخص شد که این کشورها به طور مستقیم در این اهانت‌ها تاثیرگذار بوده‌اند.

امام جمعه جم خاطرنشان کرد: عشق به پیامبر (ص) و ارادت به اسلام و قرآن هرگز از امت اسلام جدا نمی‌شود و این وحدت و همدلی مسلمانان بر علیه دنیای کفر اثبات‌کننده این مدعاست.

گنجی به وضعیت بازار و گرانی‌های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: امروز شاهد فوق‌تورم در بازار هستیم و مردم به شدت نگران این موضوع هستند.

وی اضافه کرد: افزایش بی‌سابقه ارز و طلا و سکه و التهاب بازار موجبات نگرانی مردم شده و بدون تردید اگر مسئولان به موقع وارد قضیه می‌شدند امروز شاهد این وضعیت نبودیم.

امام جمعه جم بیان کرد: هر چند برخی کشورهای غربی می‌خواهند این مشکلات اقتصادی را به تحریم‌ها ربط دهند؛ ولی با اطمینان کامل می‌گوییم که ماجرا به تحریم ربط ندارد و عوامل دیگری در این عرصه دخیل هستند.

گنجی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب شاهد تحریم، تهدید، جنگ و ترور و سایر دخالت‌های استکبار در کشور بوده‌ایم ولی هیچ کدام نتوانستند کشورمان را از پیشرفت بازدارند.

وی اظهار داشت: عدم هماهنگی و عدم مدیریت صحیح مسئولان از مهم‌ترین عوامل گرانی‌های اخیر کشور هستند و مسئولان باید با تحقق دستورات مقام معظم رهبری و اجرای اقتصاد مقاومتی با این معضلات مقابله کنند.

امام جمعه جم گفت: فروش نفت خام در چند ماه اخیر بالغ بر ۲۷ میلیارد دلار بوده و هیچ کمبودی از نظر فروش نداشته‌ایم و از رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی و مسئولان اقتصادی کشور انتظار داریم به شکل جدی در برابر این تورم عکس‌العمل شایسته نشان دهند و وضعیت را بهبود ببخشند.

گنجی افزود: دولت باید به طور جدی‌تر پای کار باشد و از هیچ تلاشی برای تقویت پول ملی فروگذار نکند زیرا هرگونه اهمالی خیانت به مردم است.

وی بیان کرد: امروز وحدت مسئولان به ویژه مجلس و دولت می‌تواند گره‌گشا باشد و مسئولان باید هرگونه اختلاف و دودستگی را کنار بگذارند و برای مرتفع شدن تورم اهتمام ورزند.

امام جمعه جم یادآور شد: مچ‌گیری مسئولان از همدیگر راهکار مناسب مبارزه با تورم نیست و باید با کنار گذاشتن اختلافات برای رشد و تقویت اقتصاد کشور همت کنیم.