- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مسئولان برای تثبیت قیمت ارز و تعادل بازار اقدام کنند

امام جمعه برازجان گفت: امیدوار هستیم مسئولان در این مسیر اقدامات لازم برای تثبیت ارز و تعادل بازار را انجام دهند.

خبرگزاری فارس: مسئولان برای تثبیت قیمت ارز و تعادل بازار اقدام کنند

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه اول نماز جمعه امروز برازجان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوا و دوری از گناهان از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان مومن و مسلمان است و هر چه از گناه دورتر باشیم به سعادت دنیا و آخرت نزدیک‌تر می‌شویم.

وی در ادامه افزود: کامل شدن عقل، پوشاندن عیوب از طرف خداوند، ایمنی از غضب الهی، تقویت ایمان و .. از آثار ارزشمند غلبه کردن بر خشم است.

امام جمعه برازجان در ادامه به ضرورت تربیت صحیح فرزندان اشاره کرد و یادآور شد: به فرموده بزرگان دین، فرزند صالح گلی از گل‌های بهشت است و انتخاب نام نیکو، آموزش خواندن و نوشتن، آشناکردن با قرآن و اهل‌بیت(ع) و تربیت صحیح از جمله وظایف والدین در قبال فرزندان است.

مصلح تصریح کرد: بدون تردید بهترین میراث پدر برای فرزند ادب است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که فرزندانی مودب و باایمان داشته باشیم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه نیز با اشاره به مناسبت‌های هفته به روز ملی مبارزه با بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: با ایمان و تقوا و عبادت می‌توان بسیاری از بلایای طبیعی را دفع کرد.

امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: برای مقابله با برخی از بلایای طبیعی باید آموزش همگانی ببینیم و همچنین مقاوم‌سازی منازل و ساختمان‌ها نیز از دیگر مواردی است که موجبات کاهش بلایای طبیعی می‌شود.

مصلح در ادامه به ۲۳ ذیقعده روز مخصوص زیارت امام رضا(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: امام رضا(ع) فرمود هر کس مرا زیارت کند او را شفاعت می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به اهانت اخیر به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) گفت: محکومیت گسترده این اهانت نشان دهنده عمق علاقه و عشق مردم مسلمان به پیامبر اعظم(ص) است.

امام جمعه برازجان به آشفتگی بازار و نوسانات اخیر ارز اشاره کرد و اذعان داشت: دشمن قصد دارد با فشار اقتصادی مردم را تسلیم کند که البته هیچ گاه دشمن به اهداف خود نمی‌رسد و امیدوار هستیم مسئولان در این مسیر اقدامات لازم برای تثبیت ارز و تعادل بازار را انجام دهند.