- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

کشف ۳ بهله شکاری و کمیاب از قاچاقچیان در عسلویه

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از کشف ۳ بهله شکاری و کمیاب از قاچاقچیان در عسلویه خبر داد.کبوتر [1]

به گزارش” عسلویه نیوز” مهدی جمادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست وظیفه همه مردم و مسئولان است و نباید در این راستا کم‌کاری کنیم.

وی افزود: عسلویه از مناطق مهم استان و کشور است و با توجه به تنوع زیست محیطی نیازمند توجه بیشتری است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از کشف ۳ بهله شکاری و کمیاب از قاچاقچیان در عسلویه خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد ۳ بهله پرنده شکاری از خانواده شاهین‌سانان که توسط افراد سودجو و قاچاقچیان پرندگان شکاری از استان‌های همجوار وارد شهرستان عسلویه شده بود، کشف شد.

جمادی تصریح کرد: این افراد متخلف و تخریب‌گر محیط زیست توسط پرسنل تلاشگر نیروی انتظامی شناسایی و با همکاری پرسنل یگان حفاظت پارک ملی دریایی نایبند دستگیر و به مراجع قضایی برای سیر مراحل قانونی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: این پرندگان شکاری از گونه‌های با ارزش و در خطر انقراض هستند که هم‌اکنون به اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به منظور رها سازی به دامان طبیعت منتقل شده‌اند.

این مسئول گفت: از همه توان و ظرفیت موجود در راستای حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری بهره می‌بریم و اجازه سوء استفاده به سودجویان و متخلفان را نمی‌دهیم.