- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

عجیب‌ترین اتفاقات در هواپیما

هواپیما همیشه هم نمی تواند دارای پروازهای با ارامش و راحت باشد و گاهی اتفاقات بسیار عجیبی در آن رخ می دهد.
به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، همه ی پروازهای هوایی به خوبی و خوشی تمام نمی شوند. برای یک پرواز بد حتما لازم نیست خود هواپیما دچار مشکل شود یا سانحه ای رخ دهد. برخی مسافران نیز می توانند رفتارهای عجیب و غریب با غیردوستانه شان مشکلاتی درست کنند، هم برای کادر پرواز و مهمانداران و هم برای دیگر مسافران. در این بین نقش مهمانداران و خدمه ی هواپیما پررنگ می شود.

مسافر بین راهی

اتفاق بعدی مربوط به مسافر یکی از پروازهای خط هوایی کنتیننتال است که در ماه می سال ۲۰۱۱ رخ داد. هنوز ۲۰ دقیقه از بلند شدن هواپیما از فرودگاه هوستون (آمریکا) نمی گذشت که یک مرد ۳۴ ساله به یک باره از جایش بلند شد و تلاش کرد در هواپیما را باز کند و به بیرون بپرد. مقصد هواپیما در واقع شیکاگو بود اما خلبان برای این که این مسافر را به اف.بی.آی تحویل دهد در سنت لوییس روی زمین نشست.

کتکاری به خاطر پشتی صندلی

در سپتامبر سال ۲۰۱۲ یک هواپیمای خط سوئیس که از زوریخ به پکن می رفت مجبور شد از  میانه ی راه به زوریخ باز گردد. قضیه از این قرار بود که یکی از مسافران پشتی صندلی اش را عقب می دهد. این موضوع مسافر پشتی را اذیت می کند و این دو پس از کمی بگو مگو با هم درگیر می شوند و آن قدر کتکاری می کنند که هواپیما مجبور به بازگشت می شود. البته خدمه آن ها را از هم جدا می کنند اما موضوع آن قدر جدی بود که هواپیما پس از شش ساعت پرواز تصمیم به بازگشت می گیرد تا هر دوی آن ها را تحویل پلیس دهد.

مردی که برگه بخت آزمایی ۱۰۰۰۰ یوروی اش را خورد

در پروازی که از کراکو(لهستان) به انگلستان می رفت یکی از مسافران یک بلیط بخت آزمایی را به ارزش ۲ یورو خرید. وقتی آن را باز کرد رقم غیرقابل باور ۱۰۰۰۰ یورو روی آن حک شده بود. اما وقتی مهماندار هواپیما به او گفت که این پول در هواپیما به او داده نمی شود، مسافر خوش شانس عصبانی می شود و برگه بخت آزمایی را می خورد. با این کار او بعدا جایزه اش را نیز از دست می دهد. بعد از این که این قضیه سروصدایی به راه انداخت جامعه هوایی تصمیم می گیرد بخشی از پول را به این مسافر بدهد.

سگی در قفسه چمدان ها

یک مسافر آمریکایی در پروازی که در سال ۲۰۰۷ از ویرجین آتلانتیک به لندن می رفت به طور مخفیانه و قاچاقی سگ پودلش را به داخل هواپیما آورد و در قفسه چمدان ها جای داد. این فرد برای این که کسی متوجه سروصدای سگش نشود گاه و بیگاه با صدای بلند آواز می خواند. این مرد همینطور به استتار پرسروصدای خود ادامه می داد که ناگهان در قفسه باز می شود و سگ بیرون می پرد. البته سگ بعد از فرود هواپیما به قرنطینه فرستاده شد.

کروکدیل کنار درب خروج اضطراری

در نوامبر سال ۲۰۰۷ در پروازی که از رم به پاریس می رفت یک کروکودیل جلوی درب خروج اضطراری را گرفته بود. البته قضیه ی جلوی درب خروج اضطراری بودن مهم تر از خود کروکودیل بود. چرا که این کروکودیل، یک کروکودیل بزرگ پارچه ای با روکش مخمل بود. اما خانمی که صاحب این کروکودیل بود به هیچ وجه زیر بار نمی رفت که آن را از مقابل درب خروج اضطراری بردارد و در جای مخصوص وسائل و چمدان ها بگذارد.