- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اشتغال ۲۱ درصدی نیروهای پارس جنوبی در شرکت‌های پتروشیمی

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: در حال حاضر ۹ شرکت پتروشیمی فعال در منطقه پارس جنوبی وجود دارد و ۲۱ درصد کارکنان شاغل در این منطقه در پتروشیمی‌ها اشتغال دارند. [1]


به گزارش ” عسلویه  نیوز” حجت‌الاسلام عبدالله حاجیانی در نشست مسئولان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چهار شرکت عمده در منطقه پارس جنوبی در حال فعالیت هستند و نیروهای فعال در منطقه در این شرکت‌ها اشتغال دارند.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با بیان اینکه بیشترین میزان نیروهای شاغل منطقه در شرکت نفت و گاز پارس اشتغال دارند، خاطر نشان کرد: بر اساس آمار ۶۷ درصد از نیروهای شاغل در منطقه پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس مشغول به کار هستند.

حاجیانی با اشاره به اشتغال ۲۱ درصدی نیروهای منطقه پارس جنوبی در شرکت‌های پتروشیمی بیان داشت: در حال حاضر ۹ شرکت پتروشیمی فعال در منطقه وجود دارد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این میزان در آینده نزدیک به ۳۰ شرکت پتروشیمی افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: پالایشگاه‌هایی که مورد بهره‌برداری قرار گرفته را به مجتمع گازی پارس جنوبی تحویل داده‌ایم و شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی هفت درصد از شاغلین منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی را در خود جای داده است.

این مسئول سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی را یکی از قطب‌های اشتغال در منطقه پارس دانست و اذعان داشت: بر اساس اطلاعات موجود ۵ درصد از نیروهای شاغل در منطقه در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی اشتغال دارند.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر فازهای اول تا دهم پارس جنوبی به بهره‌برداری رسیده و آنها را به شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی تحویل داده‌ایم و فاز یازدهم در حال بهره‌برداری است و در آینده نزدیک در اختیار مجتمع گازی قرار خواهد گرفت.

حاجیانی متذکر شد: فازهای ۱۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به شرکت‌های موجود در منطقه از جمله قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، شرکت پتروپارس و شرکت هیپکو تحویل شده‌اند و طبق زمان‌بندی صورت گرفته در تلاش هستند این فازها را به پایان برسانند که برخی از این طرح‌ها در طرح‌های مهر ماندگار قرار دارند و امیدواریم در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسند.