- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ایجاد دانشگاه متناسب با اشتغال در پارس جنوبی ضروری است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مسئله عدم هماهنگی آموزش و صنعت در پارس جنوبی باید با تاسیس دانشگاه به منظور تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز پروژه‌ها و نیازسنجی منطقه صورت پذیرد.

خبرگزاری فارس: ایجاد دانشگاه متناسب با اشتغال در پارس جنوبی ضروری است

به گزارش ” عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در نشست با مدیران سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی اظهار داشت: اشتغال نیروهای بومی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی و سهمیه اشتغال ۵۰ درصدی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: قبول داریم در برخی رشته‌های تحصیلی و تخصص‌ها در استان کمبود نیرو داریم و علت آن هم هدفمند نبودن آموزش و عدم ارتباط کارآمد بین آموزش عالی و صنعت است.

موسوی‌نژاد بیان داشت: مساله عدم هماهنگی آموزش و صنعت در منطقه باید با تاسیس دانشگاه به منظور تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز پروژه‌ها و نیازسنجی منطقه صورت پذیرد.

وی با تاکید بر ضرورت حضور نیروی بومی گزینش برای جذب نیروهای بومی در منطقه پارس جنوبی اضافه کرد: هیئت گزینش و مصاحبه نیروها به منظور جذب نیروهای بومی در استان تشکیل شود تا نیروهای استان مجبور نباشند برای مصاحبه به تهران مراجعت کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشکالات نحوه مصاحبه و پذیرش نیرو از طریق مصاحبه ادامه داد: گاها دیده شده افرادی که رتبه‌های بالا دارند در مصاحبه‌ها رد و افرادی که رتبه‌های پایین دارند پذیرش می‌شوند و در مصاحبه‌ها بهانه‌هایی برای افراد ایجاد می‌شود.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: اگر واقعا در رشته و تخصصی در استان نیرو کم داریم باید نیروهای مورد نیاز در رشته‌هایی که در استان موجود است جذب و کمبود نیرو از طریق نیروهای غیر بومی جبران شود.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از پیمانکاران و شرکت‌های بومی در پارس جنوبی متذکر شد: حمایت از شرکت‌های بومی از مسائل مهمی است که می‌تواند در رفع مشکلات مربوط به اشتغال مؤثر باشد و تا حد بالایی مشکلات موجود در این عرصه را رفع می‌کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: وقتی شرکت‌های بومی تقویت شوند و کارها را بر عهده بگیرند، طبیعتا نیروی مورد نیاز خود را از نیروهای بومی تامین می‌کنند، ولی وقتی پیمانکاران و شرکت‌های سایر استان‌ها در منطقه فعالیت‌ داشته باشند، طبیعتاً نیروهای همان استان‌ها را برای کار جذب می‌کنند و فرصت‌های شغلی نیروهای بومی با محدودیت مواجه می‌شود.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: از مسئولان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی انتظار داریم در مدیریت سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه به استفاده از نیروهای بومی توجهی خاص داشته باشند