- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

چند درصد مردم استان شهر نشین هستند؟

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: ازمجموع جمعیت یک میلیون و۵۴ هزار و ۳۳ نفری این استان ۶۸.۲ درصد درمناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی زندگی می کنند.

به گزارش «استان نیوز» کیومرث صالحی نیا در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی این شهرستان دیلم افزود: همچنین از ۵۷۲ هزار و ۵۸۹ نفر از مجموع جمعیت استان بوشهر مرد و مابقی زن هستند.

وی اظهارکرد: با توجه به این که ثبت وقایع، تنظیم، جمع آوری و انتشار اسناد از مهم ترین وظیفه ثبت احوال است، ضرورت دارد دستگاهای مرتبط همکاری نزدیک و تنگاتنگی با این اداره کل داشته باشند.

صالحی نیا با اشاره به نقش دهیاران در ثبت وقایع در روستاها افزود: برگزاری جلسات توجیهی و مداوم دراین زمینه برای دهیاران و شوراهای اسلامی لازم است.

وی بیان کرد: در شهرستان دیلم ۹۹.۷ درصد وقایع ولادت و ۹۱.۵ درصد وقایع وفات در مهلت قانونی به ثبت رسیده که در استان بوشهر به ترتیب رتبه چهار و ۱۲ را دراین زمینه به خود اختصاص داده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دیلم نیز گفت: جمع آوری، ثبت، تجزیه و تحلیل آمار و وقایع حیاتی و انتشار آن نقشی مهم به عنوان مبنای تصمیم سازی و تصمیم گیری مسوولان در سطوح مختلف ملی و منطقه ای دارد.

عبدالحسین گرشاسبی افزود: ارایه آمار دقیق تر، می تواند زمینه ساز برنامه ریزی مدون و منطبق بر واقعیت برای توسعه هرچه بیشتر جامعه و بهسازی بهداشت روانی جامعه هدف باشد.

وی با اشاره به نقش تجهیزات و امکانات در ثبت وقایع افزود: در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای حل این موضوع اعتبار تخصیص داده شده است.

رییس اداره ثبت احوال دیلم گفت: جمعیت این شهرستان ۳۲ هزار و ۲۸۹ نفر است که از این تعداد ۶۸ درصد در مناطق شهری و ۳۲ درصد در مناطق روستایی زندگی می کنند.

عیسی خلیجی افزود: ازمجموع جمعیت شهرستان ۱۷ هزار و ۵۳۵ نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی گفت: ۱۸۸ واقعه ازدواج درشش ماهه اول سال ۹۲ در این شهرستان به ثبت رسیده که ۷۸ درصد در مناطق شهری و ۲۲ درصد در مناطق روستایی به وقوع پیوسته است.

خلیجی افزود: در این مدت واقعه ولادت نیز ۲۹۸ مورد ثبت شده که از این تعداد ۱۴۴ ولادت پسر و ابوالفضل با ۱۳ مورد بیشترین فراوانی و ۱۵۴ واقعه ولادت دختر و فاطمه با ۲۷ مورد بیشترین فراوانی نام را داشته است.

خلیجی گفت: در شش ماه امسال ۷۱ واقعه فوت در شهرستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهاردرصد کاهش نشان می دهد.