- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

هشدار وزیر نفت به پیمانکاران ضعیف پارس جنوبی

وزیر نفت در بازدید از پارس جنوبی به پیمانکارانی که به برنامه زمانبندی نرسند و با کیفیت و در زمان تعیین شده کار را تمام نکنند، هشدار داد که با آنها برخورد قانونی و قراردادی می‌شود و این پیمانکاران در چشم وزارت نفت جایی نخواهند داشت.

 رستم قاسمی که صبح امروز به صورت غیر منتظره از بعضی فازهای پارس جنوبی بازدید می‌کرد، در بازدید از فاز ۱۲ پارس جنوبی تصریح کرد: پیمانکارانی که به برنامه زمان‌بندی نرسند چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی در چشم وزارت نفت جایی نخواهند داشت.

وی تأکید کرد: پیمانکاران باید اثبات کنند با کیفیت و در زمان تعیین شده می‌‌توانند کار را تمام کنند وگرنه باید آماده برخورد قانونی و قراردادی باشند.

قاسمی اضافه کرد: با برگزاری جلسات منظم و بازدید مستمر از فازها سرعت پروژه‌ها را در پارس جنوبی تضمین خواهم کرد.

وی افزود: فاز ۱۳ و فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ می‌توانند به عنوان الگوی پیشرفت چه در زمینه تهیه و تأمین کالا و چه در زمینه ساخت پروژه مورد توجه قرار بگیرند.

وی از اجرای پروژه افزایش تولید فاز یک پارس جنوبی به میزان ۲۰۰ میلیون فوت مکعب و اصلاح و نوسازی سکوی شماره یک این فاز اظهار رضایت کرده و از دست‌اندرکاران، سازندگان، مشاوران و پیمانکاران ایرانی در این زمینه تقدیر و تشکر کرد و تأکید کرد، اینگونه پیمانکاران باید مورد حمایت و تشویق قرار بگیرند.

وی همچنین از اصلاحات فرایندی فازهای ۶ و ۷ و ۸ پارس جنوبی که منجر به کاهش آلودگی زیست محیطی و صرفه‌جویی اقتصادی به میزان روزانه یک میلیون مترمکعب گاز شده، ابراز رضایت کرده و گفت: این قبیل فعالیت‌ها باعث افزایش بهره‌وری، کاهش استراتژیک هزینه‌ها و استفاده بهینه از سرمایه‌های ملی می‌گردد.

به گزارش فارس این بازدید چهارمین بازدید قاسمی وزیر نفت از پارس جنوبی است.