- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

نوشت افزارهای غیراخلاقی

چند روزی است که از آغاز سال تحصیلی جدید و بازار داغ نوشت افزاری ها و هیاهوی خریدلوازم التحریر میگذره…. و باز هم شاهد خودنمایی شخصیت های کارتونی و اسطوره های بیگانه در رنگها و سبک های مختلف،روی لوازم التحریرها هستیم والبته شور و شوق فراوان دانش آموزان و گاها والدین برای داشتن آن ها.  

لوازم التحریرهایی که نه تنها با فرهنگ اصیل و غنی ایرانی– اسلامی ما سنخیتی ندارند، که با مظاهر غربی و ترویج‌ دهنده ی بی‌بند و باری مزین شده اند،مزین به عکس های شخصیت های کارتونی و فیلم های هالیوودی غیر اخلاقی، تصاویر خوانندگان و نوازندگان مشهور خارجی در حالت های بسیار زشت وزننده که به شخصیت های محبوب این دوره تبدیل شده اند، آرم ها، نشان ها و حتی نقش‌‌های حک شده ای که همگی نمادی از فرهنگ بیگانه اند.

نقش بسیار تاثیرگذار و مهم تصاویر را در انتقال پیام و فرهنگ،نباید نادیده انگاشت که به راحتی در انسان اثرکرده و در دل و جان آدمی جای باز می کند.بنابراین اگر تصاویر مغایر با اصول و هویت اسلامی – ایرانی باشند نتیجه ی آن می شود القای پیام های ضد اخلاقی.

انس دانش آموز ایرانی باالگوهای بیگانه ی غیر اخلاقی،حاوی اثرات تخریبی جبران ناپذیری بر افکار و روحیات واخلاق او می باشد که می تواند تا عمق وجودش نفوذ کند و باعث جدایی او از هویت وفرهنگ اصیل خود شود و او را از عفت و حیا دور کند و در واقع او را تبدیل کند به یک شخصیت منقطع از اخلاق،به یک شخصیت عقب مانده ی از فرهنگ ایرانی- اسلامی.  

ماباید باور کنیم که هدف تیرهای فرهنگی دشمنان هستیم،باید باور کنیم که تحت بمباران محصولات خارجی  هستیم، باید باور کنیم که مورد هجوم ارزش های ضد اسلامی هستیم و  اینکه همگی این ها به صحنه ی عرضه ی فرهنگی” ضد هویت ایرانی ـ اسلامی” ماآمده اند که البته با استقبال بی نظیری هم مواجه شده اند. نباید از این لوازم بسیار کوچک که همراه همیشگی نسل آینده ساز در سر کلاس های درس هستند غافل باشیم،نباید انتقال فرهنگ هالیوودی از طریق لوازم التحریر را نادیده بگیریم ، همین فساد اجزایکوچک است که مجموع آن به یک فساد بزرگ فرهنگی منجر می شود. بنابراین باید اصول طراحی لوازم التحریر را با جدیت تمام رعایت کنیم،این از اموری است که اگر جدی گرفته نشود،نسل آینده ساز را به چراغ سبز فرهنگ غرب تبدیل می کند.  

همراهان فکری و اسطوره‌های دانش آموز باید با الگوهای بسیار عالی تر و متعالی تر در فرهنگ خودمان،شخصیت هایی که ریشه در فرهنگ ما دارند شکل بگیرد.مگر نه این است که نخستین نخبگان و دانشمندان از مسلمانان ایرانی بوده اند؟چرا از اسطوره های نامی و کهن خودمان،از شهدای ارزشمند و والامقام خودمان الهام و الگو نگیرند؟ چرا اینان رویای بزرگ شدن نسل آینده ساز را شکل ندهند؟ چرا پسر بچه ای باید رویای بن تن شدن را در سر بپروران دو  یا دختر بچه ای تمام رویایش بشود باربیو راپونزل و برتز و …؟چرا؟

تصاویر لوازم التحریر بایدتصاویری زیبا و نشاط انگیز حامل پیام های مثبت باشند، پیام هایی که هویت فرهنگی اورا زنده نگه دارند، پیام هایی که او را به حرکت و تفکر و اراده،به تلاش و مبارزه واعتماد به نفس وا دارد…

بنابراین اگر بتوانیم گام های مهم و اساسی را در این زمینه ی حساس برداریم، اگر بتوانیم تولید خود راتقویت کنیم، یعنی طراحی و تولید لوازم التحریر را با تکیه بر توانایی ها واستعدادهای داخلی خودمان،به دست بگیریم و کالاهایی را تولید کنیم که در شان ومرتبه ی اخلاق و روحیه ی اسلامی و منطبق با معیارهای فرهنگ غنی خودمان باشد، و در تولید لوازم التحریر که یکی از تجهیزات آموزشی- تربیتی است به خودکفایی برسیم و با تحریم کالای خارجی به سمت مصرف کالای داخلی پیش رویم،هم توانسته ایم تبلور فرهنگ خودمان را،نقش فرهنگ خودمان را،بر روی کالاهای تولیدی مان نظاره گر باشیم و هم متناسب با اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم و گوشه ای از شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را عملی کنیم…/اختصاصی

نویسنده : فاطمه تنگکی عضو کانون بصیرت بسیج دانشجویی استان بوشهر

دانشجوی دانشگاه پیام نور