- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اجرای ۸۰ ویژه‌برنامه دهه ولایت در دشتستان

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان گفت: به مناسبت ایام فرخنده دهه ولایت و عید غدیر بیش از ۸۰ مراسم گرامیداشت این ایام در حسینیه‌ها و مساجد دشتستان برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: اجرای 80 ویژه‌برنامه دهه ولایت در دشتستان

به گزارش “عسلویه نیوز”  حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا صبح امروز در نشست مسئولان فرهنگی دشتستان اظهار داشت: گسترش تعالیم اصیل اسلامی و قرآنی در سطح جامعه امری لازم و ضروری است و به ویژه در شرایط فعلی برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید نسبت به تقویت برنامه‌های مذهبی اهتمام ورزیم.

وی به اهمیت غدیر اشاره کرد و افزود: غدیر جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ اسلامی دارد و باید نسبت به گسترش فرهنگ غدیر تلاش بیشتری کنیم.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان از اجرای ۸۰ ویژه‌برنامه عید غدیر در دشتستان خبر داد و خاطر نشان کرد: به مناسبت ایام فرخنده دهه ولایت و عید غدیر بیش از ۸۰ مراسم گرامیداشت این ایام با همکاری هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی وابسته به تبلیغات اسلامی دشتستان در حسینیه‌ها و مساجد شهرستان برگزار می‌شود.

محمودی‌نیا ضمن قدردانی از تلاش همکاران در اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی سازمان در شش ماهه نخست امسال خواستار مشارکت بیشتر در اجرای مراسم ویژه عید غدیر در شهرستان شد.

وی اذعان داشت: برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های ویژه عید غدیر، مشارکت در طرح‌های فرهنگی هیئات مذهبی و حمایت از طرح‌های فرهنگی از برنامه‌های مهم این اداره در ماه جاری است.

محمودی‌نیا همچنین با تقدیر از اجرای برنامه‌های دهه کرامت نیز ادامه داد: برگزاری جلسات سخنرانی با حضور روحانیون اعزامی و بومی در تبیین شخصیت والای امام رضا (ع) و خواهر مکرمه ایشان، برپایی گفتمان دینی با محوریت دهه کرامت از اهم برنامه‌های این دهه بود.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم جشن ویژه کودکان، برپایی ایستگاه صلواتی، توزیع تراکت و بروشورهای مناسبتی، مولودی‌خوانی و آذین‌بندی معابر شهر نیز از دیگر فعالیت‌های هیئات مذهبی در این ایام بود.

کارشناس تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی دشتستان نیز از برگزاری آزمون پایان دوره آموزش مداحی شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این دوره آموزش مداحی دو ماهه و به صورت هفته‌ای ۳ جلسه بود که کلاس‌های آن در دفتر کانون مداحان برگزار شد.

محمدجواد غلامحسین‌زاده اضافه کرد: موارد آزمون شامل اصول مداحی، اخلاق و آداب مداحی، مقتل‌شناسی، تاریخ اسلام و ادبیات فارسی و شعرشناسی بود.

وی بیان کرد: پس از بررسی نهایی به پذیرفته‌شدگان گواهینامه پایان دوره آموزش مداحی اعطاء می‌شود.