- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بهره‌برداری از پروژه انتقال آب و گاز به پایانه صادراتی پالایشگاه جم

پروژه انتقال آب و گاز به پایانه صادراتی پالایشگاه جم در بندر سیراف مورد بهره‌برداری رسمی قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: بهره‌برداری از پروژه انتقال آب و گاز به پایانه صادراتی پالایشگاه جم

به گزارش “عسلویه نیوز” مدیرعامل پالایشگاه فجر جم پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح این دو پروژه مهم اظهار داشت: با انتقال آب شیرین خط کوثر به این پایانه صادراتی سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون تومان در هزینه‌های خرید آب صرفه‌جویی خواهد شد.

رحیم اسلامی افزود: پایانه صادراتی شرکت پالایش گاز فجر جم به طور متوسط سالانه نزدیک به ۵۵ هزار متر مکعب مصرف آب دارد که این میزان در هر لیتر بیش از ۶ هزار تومان خریداری می‌شد که با اجرای این طرح به هزار تومان در هر لیتر کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم، سلامت دستگاه‌های عملیاتی، عدم خوردگی دستگاه‌ها و لوله‌ها بر اثر استفاده آب شور و کاهش هزینه‌های اقتصادی را از دیگر فواید اجرای این طرح دانست.

وی با اشاره به انتقال گاز شهری به پایانه صادراتی شرکت پالایش گاز فجر جم در بندر سیراف این پروژه را نیز بسیار مهم و ضروری ارزیابی کرد.

اسلامی عنوان داشت: استفاده از گاز شهری در تاسیسات بندر سیراف، هزینه‌های ریالی و جانبی آن را به طور محسوسی کاهش خواهد داد.

وی افزود: با توجه به اهمیت این پایانه برای شرکت پالایش گاز فجر جم، باید تاسیسات زیربنایی آن به شکل اساسی حل می‌شد که اکنون به این مهم دست یافته‌ایم و مسئله برق آن نیز به شکل جدید در دستور کار قرار دارد.

این مسئول گفت: مایعات گازی شرکت پالایش گاز فجر جم از طریق یک خط ۲۴ اینچ در پایانه صادراتی سیراف به گوی شناور منتقل می‌شود و با کشتی‌های نفتکش به نقاط مختلف ارسال می‌شود.

انتهای پیام/صا۳۰/د