- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ارسال ۱۵۰هزار تن بنزین پتروشیمی نوری با ۱۲ فروند کشتی

مدیرعامل پتروشیمی نوری (برزویه) گفت: از هنگام آغاز تولید بنزین در این مجتمع،۱۵۰ هزار تن «ریفورمیت» (ماده اولیه تولید بنزین) تولید و به وسیله ۱۲ فروند کشتی صادر یا به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تحویل شده است.

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از شانا ، حمیدرضا رستمی تصریح کرد: مجتمع پتروشیمی نوری همچنان در حال تولید بنزین است و  تولید ریفورمیت به عنوان ماده اولیه تولید بنزین، به طور پایدار در این پتروشیمی ادامه دارد.

وی ادامه داد: کارکنان این شرکت (با میانگین سن ۳۲ سال) تمام توانمندی خود را برای تولید مستمر با برنامه ریزی و استفاده از زمان های به دست آمده در تعمیرات جزئی مجتمع به کار گرفته اند.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی نوری افزود: علاوه بر تولید ۱۵۰ هزار تن و ارسال آن به وسیله ۱۲ فروند کشتی، ۷۶۰ هزار تن برش سنگین (گازوییل) نیز در این شرکت تولید و با ۳۲ فروند کشتی صادر و یا به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تحویل شده است.

رستمی گفت: این مجتمع از ابتدای سال جاری، بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن میعانات گازی به عنوان خوراک دریافت کرده که به همین میزان، انواع محصولات پتروشیمی در این مجتمع تولید شده است.

وی یادآور شد: پس از تولید آزمایشی بنزین در آبان سال گذشته و رفع تنگناهای آن، از ۲۹ مرداد ماه سال جاری، طرح ضربتی تولید بنزین در مجتمع پتروشیمی نوری به اجرا در آمد و ریفورمیت به عنوان ماده اولیه تولید بنزین تولید و به شرکت پالایش و پخش ارسال شد.

رستمی گفت: پس از اجرای طرح ضربتی تولید بنزین، روزانه بیش از پنج هزارتن ریفورمیت (معادل حدود ۶ میلیون لیتر بنزین) و بیش از ۶۰۰ هزار تن ترکیبات سنگین (گازوییل) تولید می شود.

به گفته رستمی، مجتمع پتروشیمی نوری یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان طرح ضربتی تولید بنزین کشور واقع در منطقه عسلویه است که از حدود ۴۵ روز پیش،‌ طبق برنامه وزارت نفت و در حداکثر ظرفیت تولید و با عملکردی بالاتر از برنامه تولید به میزان ۱۰۶ درصد، افتخار آفرینی و خدمت رسانی به ایران اسلامی را سرلوحه کار خود قرار داده است.