- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

افزایش ۱۵۰ درصدی میزان بازرسی از اصناف دشتستان طی دو سال گذشته

“عسلویه نیوز” سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان از افزایش ۱۵۰ درصدی میزان بازرسی از اصناف دشتستان طی دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش “عسلویه نیوز” محمدحسین احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی مردم رویکرد مهمی است که همه مدیران و مسئولان در سطوح مختلف خدمتی باید به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت به دلیل ماموریت‌های خاص و ارتباط تنگاتنگ و نزدیک با نیازها و مایحتاج اولیه مردم مسئولیت و وظایفی سنگین در قبال معیشت مردم به عهده دارد، از این رو باید با تلاشی مضاعف در راستای عمل به وظایف خویش تلاش کند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: استفاده از ابزارها و راهکارهای قانونی از رویکردهای مهمی است که این اداره به‌منظور افزایش سطح رفاه مردم در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به آن توجه داشته است.

احمدی بیان داشت: بازرسی از اصناف و واحدهای تجاری فعال در سطح شهرستان دشتستان مهم‌ترین رویه‌ای است که با توجه به آن موفق به انجام اقدامات اساسی و تأثیرگذار در راستای کنترل وضعیت بازار در مناطق مختلف شهرستان بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های مدون سازمان صنعت، معدن و تجارت بازرسی و نظارت بر اصناف مختلف در طول هر سال انجام شده و بازرسی‌های مذکور در مراحل مختلف سال بر اساس افزایش تقاضای مردم برای کالاهای هدف صورت گرفته است.

این مسئول اذعان داشت: در سال‌های اخیر میزان بازرسی‌های صورت گرفته در شهرستان دشتستان به‌صورت چشم‌گیری افزایش داشته است و مقایسه شش ماهه نخست سال جاری با مدت مشابه سال ۹۰ و ۹۱ از افزایش ۱۵۰ درصدی بازرسی‌ها در دشتستان حکایت دارد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان عنوان کرد: تعداد گزارش‌های دریافتی ستاد خبری ما در شهرستان دشتستان در سال جاری ۵۱۰ مورد بوده که این میزان در دو سال قبل به ترتیب ۲۹۹ مورد و ۱۷۸ مورد بوده است.

احمدی ابراز داشت: میزان تخلفات کشف شده طی بازرسی‌های صورت گرفته از اصناف در سال جاری یک هزار و ۲۹۰ مورد، سال گذشته ۷۵۶ مورد و سال ۹۰ میزان ۵۳۰ تخلف بوده است.

وی افزود: در سال جاری شاهد بازرسی از ۱۹ هزار و ۴۵ واحد تجاری و تشکیل ۸۲۸ پرونده کشف تخلفات بوده‌ایم که این آمار در سال ۹۱ با انجام ۱۷ هزار و ۲۲۸ بازرسی و تشکیل ۵۵۰ پرونده و در سال ۹۰ با انجام ۱۵ هزار و ۵۸۴ مورد بازرسی و تشکیل ۴۵۳ پرونده تخلف بوده است.

احمدی در پایان متذکر شد: از تمامی توان و ظرفیت موجود برای ارائه خدمات مطلوب و کارآمد به مردم شهرستان دشتستان استفاده خواهیم کرد.