- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مشکل اصلی مردم بوشهر اقتصاد و اشتغال است/ استفاده بهینه از نفت و گاز برای حل موضوع اشتغال

“عسلویه نیوز” عبدالکریم جمیری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه بوشهر گفت: همه تلاش ما این است که در فضای استانی هم بین نمایندگان استان و مدیران ارشد اجرایی، زیر سایه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و همچنین نماینده خبرگان رهبری و با کمک شورای راهبردی استان بتوانیم با هماهنگی تام و نمام در جهت حل مسائل استان سعی و تلاش کنیم.

عبدالکریم جمیری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه بوشهر ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام محمدباقر(ع) و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و قدردانی از زحمات این نیروهای ارزشمند اظهار داشت: امروز مردم عظیم القدر ما شاهدند که نظام مقدس جمهوری اسلامی با فداکاری و ایثارگری مردم متحد به عنوان امتی سربلند در عالم می درخشد.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی با راهنمایی و هدایت‌های مقام معظم رهبری و پیروی مردم و امت قهرمان و ولایت‌مدار توانسته به اهداف عالی خود نائل شود و دشمنانش را به پشیمانی در تصمیمات خود وادار کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی به لحاظ سیاسی و قدرت، با رهبری های امام و اطاعت امت به جایگاهی رسیده که یک دولت با همه توان و تلاشی که برای خدمت به مردم داشته است، قدرت را به دولت دیگری می سپارد و دولت جدید با حفظ نظم و با همان سیاست در عرصه بین المللی به راه خود ادامه می دهد.

جمیری در ادامه به اولین نشست مشرک دولت و مجلس اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که در هفته گذشته به عنوان اولین نشست مشترک دولت و مجلس که با سخرانی های رئیس جمهور و رئیس مجلس و با حضور همه دست اندرکاران اجرایی، وزرا و نمایندگان مجلس صورت گرفت بهترین برآورد برای ارائه کار برای خدمت گذاری به مردم را شاهد بودیم.

 

نقش ارزنده رسانه، جراید، علما و بزرگان در ایجاد هماهنگی بین مسئولان استان

وی افزود: همه تلاش ما این است که در فضای استانی هم بین نمایندگان استان و مدیران ارشد اجرایی، زیر سایه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و همچنین نماینده خبرگان رهبری و با کمک شورای راهبردی استان بتوانیم با هماهنگی تام و نمام در جهت حل مسائل استان سعی و تلاش کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان در ادامه سخنان خود به ماموریت اصلی مسئولان و وظیفه اصلی آنها اشاره کرد و بیان داشت: همه مسئولان در هر رده ای این ماموریت را دارند که تلاش کنند روحیه خدمتگذاری را برای این ملت عظیم القدر را به منصه ظهور بگذارند و مردم احساس کنند که مسئولان در هر جایگاه و منصبی که هستند جز خدمتگذاری به آنها اندیشه دیگری ندارند.

وی نقش رسانه، جراید، علما و بزرگان استان را در ایجاد هماهنگی بین مسئولان را ارزنده دانست و خاطرنشان کرد: برای اینکه این فضا در استان به وجود آید باید همگان کمک کنند؛ رسانه ها، جراید، علما و بزرگانی که در استان نقش دارند نیز باید کمک کنند که بین مسئولان هماهنگی ایجاد شود و بتواتیم با تقویت توان خود و هم افزایی در راستای اجرای ماموریت ها انجام وظیفه کنیم.

گرانی امروز برای مردم کمر شکن است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ملاقات مردمی خود در صبح روز جمعه(امروز) اظهار داشت: عمده مشکل اساسی که در بین مردم وجود دارد مساله اقتصادی و اشتغال آنها است.

وی اضافه کرد: گرانی امروز برای مردم کمر شکن، و مساله بیکاری برای جوانان ما یک موضوع بسیار اساسی می باشد آن هم در استانی که از همه نعمات الهی برخوردار است، باید با هماهنگی و هم افزایی به این موضوعات توجه کرد و مسئولان و اصحاب رسانه نیز کمک کنند که این مسائل اساسی ملت فداکار و ایثارگر بهبود یابد.

جمیری با بیان اینکه توجه به مسائل شخصی و مسائل گروهی می تواند در پیشرفت استان و هم افزایی بین مسئولان اختلال و مشکل ایجاد کند، ابراز داست: امیدواریم که خداوند متعال کمک کند که همه ما به مسائل اساسی مردم بیاندیشیم.

استفاده بهینه از نفت و گاز برای حل موضوع اشتغال

عضو کمیسیون انژی مجلس به دیدار خود با وزیر نفت اشاره کرد و گفت: به همراه مجمع نمایندگان استان با وزیر نفت در حوزه های مختلف مذاکره داشتیم و بر استفاده بهینه از نفت و گاز و سایر نعمات الهی که در استان وجود دارد برای حل موضوع اشتغال تاکید کردیم.

وی در خصوص مشکلات روستاهای هلیله و بندرگاه گفت: قدم های بلندی در راستای حل مشکل مردم هلیله و بندرگاه برداشته شده است و با تلاشی که داشته ام یک اعتبار بسیار قابل توجه در بودجه ۹۲ و به عنوان یک ردیف باز شده، این اعتبار در مجلس مصوب شده است.

جمیری همچنین به پروژه احداث راه آهن بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: با پیگیری نمایندگان با استفاده از فروش اوراق مشارکت، یک بودجه قابل توجهی برای پروژه  راه آهن بوشهر که متاسفانه در سال گذشته متوقف شد پیش بینی شده است.

باید به استاندار فضا دهیم تا بتواند خدمات خود را ادامه دهد

جمیری همچنین به تغییرات احتمالی در دولت جدید در منصب استانداری پرداخت و گفت: استاندار بوشهر با همه توان در حال تلاش برای حل مشکلات مردم است. البته با تغییراتی که در دولت جدید در حال شکل گیری است این امکان وجود دارد تغییری هم در استان بوشهر صورت پذیرد اما تا زمانی که استاندار مسئولیت دارد باید به او اجازه داد و فضا را به گونه ای حفظ کرد که تا آخرین لحظاتی که ایشان مسئولیت دارد بتواند به خدمات خود ادامه دهد.

وی افزود: صرف تغییر مدیریت موضوع اصلی ما و مردم نیست، تغییر آنگاه که به منافع استان و مردم بیانجامد و باعث شناسایی فرصت ها و تهدید شود صحیح است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به گلایه از مسئولان و مدیرانی که نمی توانند پاسخگوی مسائل و مشکلات مردم باشند پرداخت، و اذعان داشت: مسئولان تا موقعی که مسئولیت دارند باید عهده دار و وظیفه شناس مسئولیت خود باشند.

جمیری همچنین گفت: تلاش نمایندگان استان در این است که با حداکثر هماهنگی به مسائل اصلی شما کمک، و از منفعت شخصی، گروهی و سیاسی که به منافع و پیشرفت استان ما لطمه وارد می کند پرهیز شود.

وی درپایان ابراز امیدواری کرد با هماهنگی های صورت گرفته در دولت جدید و مجلس بتوانیم قدرشناس مردم باشیم و به وظیفه خود عمل کنیم.