- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

درخواست غرامت ۵۰۰ میلیونی اهالی بندرگاه از نیروگاه اتمی

پس از آنکه نیروگاه اتمی بوشهر اقدام به احداث کانالی برای دفع فاضلاب خود کرده بود و آن را تا نزدیکی منازل مسکونی روستای بندرگاه آورده است، این اقدام با اعتراض اهالی این روستا مواجه شد، به طوری که جلو انجام این پروژه را نیز گرفته اند؛ نیروگاه هم در پی اقدام اهالی روستا به دلیل ممعانعت از ادامه حفر کانال، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان درخواست غرامت کرده است.

به گزارش سوک ،یکشهروند از روستای بندرگاه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی گام نیوز اعتراض مردم این روستا را نسبت به این عمل گزارش داد.

وی اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر بدون هیچ مجوزی اقدام به ایجاد کانالی برای دفع فاضلاب های خود شده و آن را تا فاصله ۷۰۰ متری شمال شرق روستای بندرگاه رسانده است و این در حالی است که بنده با مراجعه به مدیر عامل سازمان محیط زیست بوشهر این موضوع را به ایشان مطرح کردم و او نیز ابلاغیه ای را از سوی دولت نشان داد که در یکی از بندهای آن عنوان شده بود که حداقل فاصله باید ۱۵ کیلومتر باشد.

این شهروند اضافه کرد: بنا بر این بود که این فاضلاب ۴۰۰ متر حفر شود اما در حال حاضر به چهار هکتار حفر شده و تا نزدیکی زمین های این اهالی کشیده شده است و می تواند آسیب های خطرناکی در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: شخصا برای پیگیری این قضیه به استانداری، فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست و بهداشت بوشهر مراجعه کردم که هیچ کدام از آنها با این عمل موافقت نکرده اند و حتی نامه های فرمانداری را هم در این خصوص دارم اما متاسفانه تا به حال هیچ اقدامی برای جلوگیری از این عمل صورت نگرفته است.

این شهروند اهل روستای بندرگاه همچنین گفت: از متولیان این کار در نیروگاه درخواست کردیم که مدارک  مجوز قانونی خود را از دستگاه های ذی ربط برای انجام این عمل نشان دهند اما متاسفانه به خواسته ما هیچ اهمیتی ندادند.

وی افزود: با مراجعه ای که به مدیر عامل سازمان محیط زیست بوشهر داشتیم وی عنوان کرد به نیروگاه اتمی اعلام شده که این کار غیر قانونی بوده و آنها از هیچ نهاد یا ارگانی مجوز ندارند.

شنیده شده است جهت ساخت و زیر سازی این طرح اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای چهار هکتار در نظر گرفته شده است./