- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

انجام عملیات سمپاشی ابقایی مالاریا در عسلویه

مسئول مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت شهرستان کنگان از انجام عملیات سمپاشی ابقایی مالاریا در منطقه عسلویه خبر داد.

محمد میرحاجی عصر امروز در آیین سمپاشی ابقایی مالاریا در عسلویه و روستاهای اطراف اظهار داشت: تامین سلامت افراد جامعه از مهم‌ترین اولویت‌های شبکه بهداشت است و عسلویه با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و فیزیکی که دارد نیازمند توجه بیشتر و موثرتری است.
وی افزود: افزایش روزافزون مهاجرت به این منطقه و وجود آلاینده‌های زیست‌محیطی از مهم‌ترین مسایل در منطقه عسلویه است و لزوم توجه بیشتر به مسئله بهداشتی به وضوح احساس می‌شود.
مسئول مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت شهرستان کنگان از انجام عملیات سمپاشی ابقایی مالاریا در منطقه عسلویه خبر داد و خاطرنشان کرد: این عملیات علاوه بر عسلویه در نخل تقی و بیدخون نیز در حال اجراست.
میرحاجی در ارتباط با کیفیت اجرای این عملیات تصریح کرد: پس از بحث و تبادل نظر و با توجه به شرایط جوی منطقه، مجاورت با استان‌های مالاریاخیز جنوب کشور و مهاجرپذیری منطقه، نوع پشه آنوفل ناقل و همچنین فصل انتقال طبق روال دوره‌های قبل، عملیات سمپاشی ابقایی علیه مالاریا به مدت یک هفته در شهرها و روستاهای این منطقه تعیین شد.
وی ادامه داد : این عملیات توسط تیم بیماریاب مالاریا که آشنایی کامل از وضعیت منطقه و ژیت‌های لاروی و محل سکونت افاغنه و بلوچ که از گروه‌های مهم هدف ما در این عملیات هستند انجام گرفت.
این مسئول یادآور شد: این عملیات مهم با مشارکت تیم‌های بیماریاب در قالب ۳ گروه ۴ نفری به تعداد ۱۲ نفر با نظارت کارشناسان واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها و کارشناس حشره‌شناسی پزشکی و سرپرست مرکز بهداشتی درمانی عسلویه انجام گرفت.
میرحاجی اضافه کرد: در این عملیات تعداد ۶۷۵ ساختمان با ۹۴۴ خانوار که در منطقه عسلویه، نخل تقی و بیدخون ساکن بودند با سم دلتامترین ۵ درصد تحت پوشش قرار گرفتند.
وی با تقدیر از زحمات تمام افرادی ‌که به نحوی در اجرای این عملیات نقش داشته‌اند گفت: امیدوار هستیم با اتخاذ تدابیر بهداشتی لازم بتوانیم شاهد شهرستانی سالم و عاری از هرگونه بیماری باشیم.