- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی اورژانس هوایی در پارس جنوبی

قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: با ورود و استقرار یک فروند هواپیمای فوکر ۵۰ در فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه، اورژانس هوایی منطقه ویژه پارس در هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی اورژانس هوایی در پارس جنوبی

به گزارش ” عسلویه نیوز” غلامرضا غریبی در نشست مسئولان پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در صنعت نفت و گاز است و در سال تولید ملی شاهد رشد و ارتقای این منطقه هستیم.

قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از راه‌اندازی اورژانس هوایی در پارس جنوبی خبر داد و افزود: با ورود و استقرار یک فروند هواپیمای فوکر ۵۰ در فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه، اورژانس هوایی منطقه ویژه پارس در هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

غریبی ادامه داد: قرارداد اورژانس هوایی با استقرار یک فروند هواپیمای فوکر ۵۰ همراه با چهار تخت بیمارستانی کامل، به صورت تمام وقت توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منعقد شده است.

وی با اشاره به جایگاه سازمان منطقه ویژه پارس به عنوان متولی منطقه، نقش این سازمان را مهم و راهبردی توصیف کرد و گفت: جایگاه و اهمیت HSE در منطقه ویژه پارس در همسویی با تلاش برای افزایش برداشت از میدان گازی پارس جنوبی است و این جایگاه باید بیش از پیش تقویت شود.

غریبی بیان کرد: نگاه به حوزه ایمنی باید با اصول مدیریت بحران همسو باشد؛ بر این اساس ما نباید منتظر بروز حوادث باشیم و پس از ایجاد بحران برای رفع آن عملیات ایمنی و آتش‌نشانی را انجام دهیم بلکه باید نقش آماده‌باش و پیش‌بینی کننده داشته باشیم.

قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اذعان داشت: ارتقای فعالیت ایمنی و آتش نشانی صنعت نفت مدیون هشت سال تجربه و تلاش‌های شبانه روزی کارکنان در طول دوران دفاع مقدس است، چرا که در آن دوران پر افتخار مهارت و توان کارکنان در مدیریت بحران صنعت نفت افزایش یافت.

غریبی تصریح کرد: تجربه گرانقدر جنگ تحمیلی و نقش دفاع مقدس در توسعه فعالیت‌های آتش نشانی به گونه‌ای است که در هیچ آموزشگاه و دانشگاهی این همه تجربه عمیق کاربردی به دست نمی‌آید.

وی، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را به لحاظ بروز حوادث، منطقه‌ای حساس خواند و افزود: منابع گازی و پتروشیمی، از نظر اشتعال و خطر آتش‌سوزی، مستعدتر از منابع نفتی است و این موضوع نقش ایمنی در این منطقه را بیشتر متذکر می‌شود.