- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

افزایش ۶۸ درصدی ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان جم

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: در شش ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان ماموریت‌های اورژانس شهرستان جم ۶۸ درصد رشد داشته است.

خبرگزاری فارس: افزایش 68 درصدی ماموریت‌های اورژانس 115 شهرستان جم

به گزارش”عسلویه نیوز” احمد قاسمی در نشست مسئولان شهرستان جم اظهار داشت: تامین سلامت و امنیت شهروندان از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان است و با برنامه‌ریزی شایسته در این مسیر حرکت می‌کنیم.

این مسئول افزود: شبکه بهداشت شهرستان جم در تمام حوزه‌ها و بخش‌ها اقدامات مهمی در بهبود کیفیت خدمات انجام داده و رضایت خاطر مردم را فراهم کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم از افزایش ۶۸ درصدی ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ جم خبر داد و خاطر نشان کرد: در شش ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان ماموریت‌های اورژانس جم ۶۸ درصد رشد داشته است.

قاسمی تعداد ماموریت‌های انجام شده اورژانس ۱۱۵ شهرستان جم در سال گذشته را ۳۹۳ مورد خواند که از این تعداد ۲۰۹ مورد آن تصادفی و ۱۸۴ مورد دیگر غیر تصادفی بوده‌اند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۲۰۹ مورد ماموریت‌های تصادفی اورژانس در سال گذشته، ۱۹۴ مورد اعزام به بیمارستان داشته‌ایم و ۹ مورد ماموریت‌های تصادفی نیز کاذب بوده که از این معدود شهروندان عزیز انتظار داریم به منظور حفظ نجات جان بیماران و مصدومین واقعی حوادث و همچنین پیشگیری از اتلاف وقت و انرژی پرسنل اورژانس از انجام هرگونه تماس‌های غیر ضروری و غیر واقعی با اورژانس ۱۱۵ شهرستان جم پرهیز کنند.

این مسئول اذعان داشت: از مجموع ۱۵۵ مورد تصادفات به وقوع پیوسته در حوزه شهری جم، ۵۶ مورد از طریق ماشین و ۹۹ مورد از طریق موتورسیکلت به وقوع پیوسته که این امر ارائه دهنده آمار دو برابری مصدومین سوانح موتورسیکلت در مقایسه با ماشین و لزوم توجه بیشتر موتورسواران به رعایت موارد ایمنی و پیشگیری از تصادفات موتوری است.

قاسمی اذعان داشت: بیشترین محورهای حادثه‌خیز شهرستان جم در سال گذشته به ترتیب محورهای جم به شیراز، جم به سیراف و جم به ریز بوده است.

وی یادآور شد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای بهبود وضعیت سلامت شهروندان بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.