- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

وضعیت تعهدات اشتغال در کنگان نگران‌کننده است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کنگان گفت: از ۳ هزار و ۸۸ نفر تعهد اشتغال تاکنون ۳۸۰ نفر در سامانه شهرستان به ثبت رسیده که خیلی نگران‌کننده است.

خبرگزاری فارس: وضعیت تعهدات اشتغال در کنگان نگران‌کننده است

به گزارش “عسلویه نیوز” عبدالمجید دراهکی در کارگروه اشتغال کنگان اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار و رفع معضل بیکاری از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان در دولت است.

وی افزود: کنگان دارای ظرفیت بسیار بالایی در امر اشتغال است و اجرای کامل مصوبه دولت در اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی گامی تعیین‌کننده در بهبود وضعیت اشتغال است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کنگان با ابراز نگرانی از وضعیت تعهدات اشتغال در کنگان خاطر نشان کرد: از ۳ هزار و ۸۸ نفر تعهد اشتغال تاکنون ۳۸۰ نفر در سامانه شهرستان به ثبت رسیده که خیلی نگران‌کننده است.

دراهکی اضافه کرد: تعداد زیادی از پرونده‌های مشاغل خانگی و مصوبات کارگروه اشتغال به دلیل عدم ابلاغ از سرپرستی بانک‌های عامل استان تاکنون پرداختی از سوی بانک‌های شهرستان صورت نگرفته است.

وی یادآور شد: امیدواریم بانک‌های عامل با تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی گام مؤثری در این زمینه بردارند و شاهد بهبود وضعیت اشتغال جوانان جویای کار این شهرستان باشیم.

فرماندار کنگان نیز در این نشست گفت: مسئولان موظف به همکاری و تلاش بیشتر برای تحقق تعهدات اشتغال در شهرستان هستند.

تیمور یزدان‌شناس افزود: بانک‌ها باید همکاری مناسب‌تر و بهتری با کارگروه اشتغال داشته باشند و در صورتی که بانک‌های عامل در راستای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی همکاری نکنند منابع و سپرده‌های آنها محدود خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری بانک‌ها شاهد تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان باشیم.

فرماندار کنگان همچنین از وضعیت سرمایه‌گذاری در شهرستان انتقاد کرد و افزود: جذب سرمایه و تسهیلات در بخش کشاورزی بسیار ضعیف و نگران‌کننده است و همه مسئولان باید با تلاش مضاعف برای رفع این معضل اهتمام ورزند.