- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مشکل سنددار کردن منازل مسکونی شهر شبانکاره برطرف شود

رئیس شورای اسلامی شهر شبانکاره گفت: سنددار کردن منازل مسکونی شهر شبانکاره از خواسته‌های اساسی مردم است که از مسئولان انتظار داریم نسبت به این مهم اقدام کنند.

خبرگزاری فارس: مشکل سنددار کردن منازل مسکونی شهر شبانکاره برطرف شود

به گزارش ” عسلویه نیوز”محمد گلپایگانی در نشست شهرستان دشتستان اظهار داشت: توجه به گستردگی و وسعت مناطق از مسائل مهمی است که در خدمت‌رسانی به مردم باید به آن توجه داشته باشیم و برنامه‌های خود را باید بر این اساس تنظیم کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شبانکاره خاطر نشان کرد: در منطقه شبانکاره جمعیت بالایی ساکن هستند که اکثریت ایشان از بیمه‌های خدمات درمانی و بیمه روستایی استفاده می‌کنند و بر همین اساس استقرار نمایندگی بیمه خدمات درمانی در شبانکاره از ضروریات است.

گلپایگانی بیان داشت: در حال حاضر اهالی شهر شبانکاره و روستاهای همجوار بالاجبار برای تمدید دفترچه‌های خود و انجام خدمات بیمه‌ای باید به مرکز شهرستان مراجعه کنند که با استقرار نمایندگی بیمه خدمات درمانی در شهر شبانکاره اهالی این شهر و نقاط همجوار مجبور به عزیمت به مرکز شهرستان نیستند.

وی اضافه کرد: رفع مشکل سنددار کردن منازل مسکونی شهر شبانکاره از مسائلی است که در مدت‌های گذشته پیگیری فراوانی توسط شورای اسلامی این شهر در این ارتباط صورت گرفته و توانسته‌ایم با این پیگیری‌ها مشکل شهروندان را به میزان زیادی مرتقع و نتایج مطلوبی برای ایشان به ارمغان آوریم.

این مسئول اذعان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از هفته آینده نماینده شورای اسلامی شهر شبانکاره در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حضور و مراحل نهایی حل این مشکل را پیگیری خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شبانکاره عنوان کرد: منطقه شبانکاره به دلیل داشتن اراضی مستعد یکی از نقاط مهم شهرستان در عرصه کشاورزی محسوب می‌شود ولی مشکل انتقال آب از چاه‌های موجود در یک زمین به زمین‌های کشاورزی مجاور برای کشاورزان این منطقه مشکلاتی را به‌وجود آورده و انتظار داریم با مساعدت مسئولان شهرستان امکان انتقال آب از چاه‌ کشاورزی به زمین‌های مجاور به منظور فعالیت‌های کشاورزی فراهم شود.

گلپایگانی یادآور شد: بر اساس قانون برای صدور بیمه‌های ساختمانی باید مبلغی بین یک تا چهار درصد در نظر گرفته شود که در سطح منطقه شاهد احتساب ۳٫۳ درصد و محاسبه حق بیمه بر این اساس از شهروندان در هنگام ساخت ابنیه هستیم که به دلیل هزینه بالا به شهروندان فشار وارد کرده است.

وی افزود: انتقال حق صدور بیمه‌های ساختمانی از تامین اجتماعی به بیمه‌های شخصی از مسائلی است که کار مردم را آسان می‌کند و سبب کاهش هزینه‌های مربوط می‌شود و از مسئولان انتظار داریم در این راستا پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر شبانکاره بیان داشت: در صورت الزام دریافت بیمه از تامین اجتماعی دریافت حداقل مبلغ از مراجعین در هنگام ساخت ابنیه از مسائلی است که سبب کاهش هزینه مردم و افزایش رفاه و آسایش ایشان می‌شود و انتظار داریم مدیران شهرستان با پیگیری‌های لازم در این خصوص زمینه آسایش مردم را هموار کنند.