- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

۱۶ درصد جرائم استان بوشهر در دشتستان اتفاق می‌افتد

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتستان گفت: بر اساس آمارهای رسمی شورای امنیت کشور و شورای تامین استان در حال حاضر این شهرستان تنها ۱۶ درصد از جرائم امنیتی استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری فارس: 16 درصد جرائم استان بوشهر در دشتستان اتفاق می‌افتد

به گزارش”عسلویه نیوز”بخشعلی دهقائدی شامگاه پنج‌شنبه در نشست مسئولان شهرستان دشتستان اظهار داشت: امنیت یکی از مهم‌ترین نیازهای اجتماعی است و در سال‌های اخیر با تلاش‌های صورت گرفته وضعیت امنیتی شهرستان دشتستان بهبود چشمگیری داشته است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: در سال ۸۷ شهرستان دشتستان ۳۷ درصد جرائم امنیتی استان را به خود اختصاص داده بود و بر اساس آمارهای رسمی شورای امنیت کشور و شورای تامین استان در حال حاضر این شهرستان تنها ۱۶ درصد از جرائم امنیتی را در خود جای داده است.

دهقائدی بیان داشت: در حال حاضر شهرستان‌هایی که هم از فاکتور جمعیت انسانی و هم از نظر وسعت از دشتستان بسیار کوچکتر هستند، ۱۶ درصد از جرایم امنیتی را به خود اختصاص داده‌اند و این مهم افتخاری بزرگ برای مجموعه شورای تامین شهرستان محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید امنیت شهرستان را بد جلوه دهیم اضافه کرد: امنیت مسئله‌ای است که لفظ به لفظ و سینه به سینه منتقل می‌شود و نباید با گفته‌های خود امنیت شهرستان دشتستان که نسبت‌ به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است را زیر سئوال ببریم.

دهقائدی بیان داشت: بر همه ما فرض و واجب است که آرامش را در شهرستان ایجاد کنیم و به مردم انتقال دهیم که اوضاع امنیتی شهرستان به طور چشمگیر بهبود یافته است.

وی افزود: از ائمه جمعه و روحانیت معزز حاضر در شهرستان می‌خواهیم که فضای مطلوب امنیتی شهرستان را برای مردم ترسیم کنند و در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم انجام دهند.

این مسئول اذعان داشت: اگر با گفته‌های خود شهرستان‌های دیگر را برای زندگی مناسب بدانیم و شرایط امنیتی شهرستان را زیر سئوال ببریم سبب القای نا امنی در جامعه می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دشتستان عنوان کرد: در سالروز ازدواج مولای متقیان علی (ع) و حضرت فاطمه (س) باید امور بانوان در ادارت مختلف شهرستان به برگزاری برنامه‌های مختلف مبادرت ورزند.

دهقائدی گفت: فرهنگ‌سازی در ارتباط با امر ازدواج و دوری از تجمل‌گرایی و تشریفات و ازدواج آسان از مسائل مختلفی است که باید در جامعه ترویج کنیم.

وی ادامه داد: در یک ماه آینده مناسبات مختلف مذهبی، دینی و ملی پیش رو داریم و دستگاه‌های اجرایی مختلف به ویژه نهادهای فرهنگی، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش باید برنامه‌ریزی منسجم به منظور اجرای برنامه‌های باشکوه در این ایام داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دشتستان ابراز داشت: به منظور برگزاری برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی شاهد برگزاری جلسات و تدوین برنامه‌ها در شهرستان خواهیم بود.