- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

برپایی نمایشگاه عکس زادروز حافظ در شهرستان جم

نمایشگاه عکس هنرمندان جمی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن عکاسان شهرستان به مناسبت بزرگداشت روز حافظ در تالار شهید خاتمی افتتاح شد.

خبرگزاری فارس: برپایی نمایشگاه عکس زادروز حافظ در شهرستان جم
  •  

به گزارش “عسلویه نیوز” فرماندار شهرستان جم شامگاه پنج‌شنبه در آیین برپایی نمایشگاه عکس زادروز حافظ در جم اظهار داشت: عکاسان تلاش و زحمت زیادی در راه اطلاع‌رسانی انجام می‌دهند، اما در این میان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی داشته باشند و از بحث آموزش غافل نشوند.

خلیل عبداللهی با اشاره به اینکه نیاز به آموزش و تغییر در نوع نگاه‌ها از جمله اولویت‌های این رشته است یادآور شد: عکس خبری باید به گونه‌ای باشد که خود عکس گویای خبر باشد، اما در برخی از مواقع شاهد هستیم که خبر خبرنگار باید محتوای عکس را برای بیننده روشن کند.

وی تعالی هنر را در پرداختن به ارزش‌های اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: ارزش‌هایی ماندگار خواهند شد که در قالب هنر ریخته شوند و راز مانایی مکتب اهل بیت(ع) در همین نکته است و البته حرکت اهل بیت(ع) در اوج هنر قرار دارد.

فرماندار شهرستان جم در بخش دیگری از سخنان خود تاثیرپذیری از هنر متعهد را یادآور شد و خالق اثر را اولین کسی دانست که از ایجاد اثر هنری تاثیر می‌پذیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم نیز تقوای الهی را موجب تعالی روح و قدرت تشخیص دانسته و کار خدایی را ماندگار دانست.

علی مؤذنی با اشاره به تاثیر هنر در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از هنرمندان خواست در راستای احیای ارزش‌های الهی و اسلامی گام بردارند.

وی تصریح کرد: باید از شیوه‌های مختلف هنری برای ترویج فرهنگ رضوی بهره برد که در این راستا استفاده از عکس که ارتباط بسیار خوبی با مخاطب برقرار می‌کند یکی از بهترین شیوه‌ها برای ترویج فرهنگ رضوی است.

بر اساس این گزارش، شامگاه پنج‌شنبه نمایشگاه عکس هنرمندان جمی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن عکاسان شهرستان به مناسبت بزرگداشت روز حافظ در تالار شهید خاتمی افتتاح شد.

این نمایشگاه با ۲۵ قطعه عکس که حاوی تصاویر زیبایی با موضوعات آزاد از ۱۳ عکاس به نمایش درآمده‌اند به مدت دو هفته در شهرستان جم دایر است.