- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

افزایش آموزش‌های ایمنی کاهش حوادث را در پی دارد

مدیرکل اچ اس ای وزارت نفت گفت: ارتباط آموزش و حوادث یک رابطه معنادار است و زمانی که آموزش نیروهای ایمنی افزایش می‌یابد، حوادث نیز کاهش چشمگیر خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: افزایش آموزش‌های ایمنی کاهش حوادث را در پی دارد
 

به گزارش” عسلویه نیوز” محمدحسین اردشیری ظهر امروز در جمع مدیران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و کارکنان مدیریت بحران پارس جنوبی اظهار داشت: رعایت مسایل ایمنی و زیست‌ محیطی در مناطق عملیاتی صنعت نفت و گاز امری لازم و ضروری است.

وی افزود: در سال‌های اخیر در راستای بهبود وضعیت ایمنی در منطقه پارس جنوبی و سایر مناطق عملیاتی صنعت نفت اقدامات ارزشمندی انجام گرفته و امیدوار هستیم این روند تداوم یابد.

مدیرکل اچ اس ای وزارت نفت از ساخت ۲ مرکز آموزش عملی اچ اس ای در مناطق عملیاتی صنعت نفت خبر داد و خاطر نشان کرد: این مراکز آموزشی در عسلویه و اهواز و یک مرکز آموزش نظری در محمودآباد احداث می‌شود.

اردشیری تصریح کرد: افزایش مهارت‌های عملی و دانش ایمنی کارکنان مناطق عملیاتی از جمله اهداف ساخت و راه‌اندازی این مراکز است.

وی اضافه کرد: از مدیران اچ اس ای شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس انتظار داریم توجه بیشتری به آموزش نیروها و کارکنان فعال در حوزه ایمنی داشته باشند.

اردشیری یادآور شد: از سال ۸۷ که بخش‌هایی از وزارت نفت به بخش خصوصی واگذار شد، به اصل مهم آموزش زیاد توجه نشد و در نتیجه شاهد افزایش حوادث و از دست دادن شماری از آتش‌نشانان بودیم که خوشبختانه با همت و کنترل وزارت نفت و افزایش دوره‌های آموزشی تخصصی، این آمار دوباره روند کاهشی گرفت.

مدیرکل اچ اس ای وزارت نفت بیان کرد: نحوه استقرار و پیاده‌سازی اصول اچ اس ای در واقع اصلی‌ترین مشکل این حوزه مهم صنعت نفت است.

وی گفت: ارتباط آموزش و حوادث یک رابطه معنادار است و زمانی که آموزش نیروهای ایمنی افزایش می‌یابد، حوادث نیز کاهش چشمگیر خواهد داشت.

این مسئول خاطر نشان کرد: وزارت نفت سالانه بیش از ۳۰ درصد جوایز صنعت سبز کشور در زمینه محیط زیست را دریافت می‌کند که نشان‌دهنده توجه به این حوزه است.

وی تصریح کرد: شاخص فضای سبز ایجاد شده از سوی وزارت نفت ۲۹ مترمربع است در حالی که این رقم برای صنایع جهانی کمتر از ۲۰ متر است.

اردشیری از تاسیس کمیته پژوهشی و شورای عالی خوردگی خبر داد و افزود: تاسیس این کمیته‌ها در کاهش آلودگی محیط زیست مناطق عملیاتی اثرگذار است.