- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بهره‌برداری آزمایشی کانال‌های درجه ۳ و ۴ سد رئیسعلی دلواری

 

رئیس اداره منابع آب شهرستان دشتستان از بهره‌برداری آزمایشی کانال‌های درجه ۳ و ۴ سد رئیسعلی دلواری در سال جاری خبر داد.

 

خبرگزاری فارس: بهره‌برداری آزمایشی کانال‌های درجه 3 و 4 سد رئیسعلی دلواری

به گزارش”عسلویه نیوز” سیاوش هنری صبح امروز در نشست مسئولان شهرستان دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان یکی از نقاط مستعد استان در عرصه کشاورزی است و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی این منطقه از مهم‌ترین اهدافی است که مدیران برای تحقق آن تلاش می‌کنند.

رئیس اداره منابع آب شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: تاخیر در اجرای کانال‌های سه و چهار مربوط به انتقال آب به اراضی کشاورزی شبانکاره یکی از مسائلی است که از ناحیه مسئولان شاهد طرح آن هستیم و این امر به دلیل معارضات مردمی پیشرفت خوبی نداشته است.

هنری بیان داشت: در سال‌های گذشته اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال برای احداث کانال‌های درجه سه و چهار به منظور آبیاری اراضی شهرستان دشتستان در نظر گرفته شده، ولی به دلیل معارضات مردمی اجرای این طرح‌ها با مشکل مواجه و ۳۲۰ میلیارد ریال از این اعتبارات برگشت خورد.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته با اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی موفق به اجرای ۵۵ کیلومتر از کانال‌های درجه سه و چهار به منظور آبیاری اراضی کشاورزی زیر پوشش سد رئیسعلی دلواری شدیم و این امر تحولی در توسعه و گسترش کشاورزی منطقه ایجاد خواهد کرد.

این مسئول در خصوص بحث معافیت در بهره‌برداری اراضی از منابع آب ادامه داد: این مساله یکی از خواسته‌های مردم و مسئولان شبانکاره است که در مراتب مکرر مطرح شده و حتما از طریق سازمان آب منطقه‌ای استان بوشهر این مهم را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان دشتستان عنوان کرد: اجرای کانال‌های درجه سه و چهار با سرعت صورت می‌پذیرد و در مناطقی که شاهد نقص هستیم در آینده نزدیک مرتفع خواهیم کرد.

هنری متذکر شد: بر اساس پیش‌بینی‌ها و اطلاعات موجود در سال جاری امکان ارائه آب به کشاورزان وجود ندارد و فقط به صورت آزمایشی این کانال‌ها به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس اداره منابع آب اذعان داشت: بر اساس قانون توزیع عادلانه آب استفاده از آب چاه موجود در هر مزرعه تنها در مزرعه و محل حفر مجاز است و انتقال آن به اراضی کشاورزی دیگر مغایر قانون است.