- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

دایی:حذف جام حذفی اشتباه است

علی دایی اظهارداشت:با عدم برگزاری جام حذفی شانس صعود به لیگ قهرمانان از ما گرفته می شود و اگر این تصمیم گرفته شود یک تصمیم اشتباه است که به فوتبال ما لطمه می زند.


به نقل از سایت باشگاه راه‌آهن، علی دایی در حاشیه حضور این تیم در کیش جمع خبرنگاران ضمن تشکر از مسوولان ورزش کیش به خاطر همکاری‌هایی که با تیم راه‌اهن و تیم‌های سابق دایی داشته‌اند، گفت: « ما یک اردوی خوب را در کیش داشته‌ایم و تمرینات منظمی را انجام داده‌ایم. البته متاسفانه چند بازیکن مصدوم داشتیم که با پزشکان تیم تمرین می‌کردند اما خودمان را برای بازی با پرسپولیس آماده می‌کنیم. انشاء‌الله یک بازی دوستانه هم روز دوشنبه با سپاهان داریم که به آمادگی و هماهنگی بیشترمان کمک خواهد کرد.»

به گزارش ایسنا،علی دایی درباره بازی با تیم امید کیش که روز پنجشنبه برگزار شد و به برد ۳-یک راه‌آهن انجامید گفت:« به نظر من بازی خیلی خوبی بود و تیم حریف هم خوب بازی کرد. آنها چند بازیکن خوب هم داشتند که فکر کنم در آینده بتوانند در تیم‌های بهتری بازی کنند. البته داوری کمی مشکل داشت اما در مجموع همه چیز خوب بود. هر دو تیم با اینکه محکم بازی کردند اما در کمال احترام روبروی هم قرار گرفتند. من از تیم امید کیش تشکر می‌کنم که به ما برای برگزاری این بازی دوستانه کمک کردند.»

خبرنگاری از دایی پرسید که آیا از تیم امید کیش، بازیکنی نظر شما را جلب کرد که دایی در جواب گفت:« من و همکارانم یکی؛ دو بازیکن آنها را پسندیدیم و امکانش هست که در آینده از آنها بخواهیم در تمرینات ما شرکت کنند. البته آنها باید در نیم فصل بیایند و با ما تمرین کنند چون با یک بازی نمی‌شود در مورد کسی قضاوت کرد.»

خبرنگاری با اشاره به بعضی از تیم‌ها که در فصول قبل شروع خوبی داشتند اما در ادامه با مشکل مواجه شدند از دایی پرسید که چه تدبیری اندیشیده تا راه‌آهن با این شرایط مواجه نشود؟ سرمربی راه‌آهن در جواب گفت: « ما هنوز هفت بازی تا نیم فصل داریم که یک راه طولانی است. ما کاری با بقیه تیم ها نداریم و با اینکه دیر شروع کردیم، برنامه‌ریزی‌مان را طوری انجام داده‌ایم که تا پایان فصل خوب بگیریم. مطمئنا با حمایت‌هایی که مدیران و مالکان باشگاه از تیم می‌کنند و با همت و غیرت بچه‌ها و کار اصولی‌ای که می‌کنیم، می توانیم خیلی بهتر از این‌ها نتیجه بگیریم. ما مسیر خودمان را انتخاب کرده‌ایم و دنبال هدفی هستیم که سعی می کنیم با تمام توان به سمت آن حرکت کنیم.»

سرمربی راه‌آهن درباره تعطیلات مداوم لیگ و تاثیر آنها در وضعیت تیم راه‌آهن و سایر تیم‌ها گفت:« مطمئنا تعطیلات زیاد لیگ که امسال بیشتر از هر سال هم بوده به تمام تیم‌ها ضرر می‌زند. امیدوارم این تعطیلات به برد تیم ملی منجر شود تا حداقل به این تیم کمکی کرده باشد.»

دایی درباره اینکه چقدر به اهداف مورد نظرش در این اردو رسیده و آیا امکانات تمرینی این جزیره مورد تایید او بوده گفت:« مطمئنا اگر از امکانات اینجا باخبر نبودیم هیچوقت اردوی‌مان را در کیش برگزار نمی‌کردیم. امسال هم اردوی خوبی داشتیم و امکانات ورزشگاه کیش هم مناسب بوده. البته از نظر نور تاحدودی مشکل داشتیم اما اگر این ضعف‌ها را برطرف کنند و اکانات سخت‌افزاری را توسعه بدهند، مطمئنا تیم‌های بیشتری حتی تیم‌های خارجی هم در فصل سرما به اینجا می‌آیند و اردو می‌زنند.»

علی دایی در پاسخ به این پرسش که آیا تعطیلی جام حذفی تصمیم درستی است؟ گفت: « همه دنیا برای جام حذفی اهمیت زیادی قائلند. در ایران هم جام حذفی راهی است برای تیم‌هایی مثل ما که بتوانند قهرمان شوند و به لیگ قهرمانان صعود کنند. با عدم برگزاری جام حذفی این شانس از ما گرفته می شود و اگر این تصمیم گرفته شود یک تصمیم اشتباه است که به فوتبال ما لطمه می زند.»

سرمربی راه‌آهن در پاسخ به این پرسش که دلیل نداشتن مهاجمان شش دانگ در فوتبال ایران بعد از خود او چیست؟ گفت:« دلیلش این است که ما در تیم های پایه خوب کار نمی‌کنیم. کسانی مثل ما به خاطر استعداد خدادادی که داشتیم رشد کردیم و گرنه کسی دنبال‌مان نیامد که پیدای‌مان کند. من مطمئنم که در این کشور افرادی بهتر از ما هستند که باید شناسایی شوند. الان هم تیم ملی و تیم‌های بزرگ مهاجمان خوبی دارند اما از نظر روحی افت کرده‌اند وگرنه می‌توانند در هر بازی برای ما گل بزنند. البته موضوعی که نمی‌توان کتمان کرد این است که ما آن زمان با عشق بازی می کردیم و دنبال چیز دیگری به جز خوشحال کردن مردم نبودیم. قبل از بازی فکرمان این بود که خدای نکرده اگر تیم ملی ببازد چطور با مردم روبرو شویم اما الان شرایط فرق کرده. با این حال آرزو می کنیم با همین سرمایه هایی که داریم بتوانیم برابر کره جنوبی خوب بازی کنیم و به پیروزی برسیم.»

«با توجه به اینکه تیم را دیر آماده حضور در رقابتها کردید پیش بینی شما قبل از شروع فصل چه بود و الان چه رده‌ای شما را راضی می کند؟» این سوال دیگری بود که از دایی پرسیده شد و او در جواب گفت:« من پیش بینی این را نمی کردم که تا اینجا به این صورت بتوانیم نتیجه بگیریم چون با پنج روز تمرین وارد لیگ شدیم. من پیش بینی این نتایج را نمی کردم اما بازیکنان با برنامه دقیقی که کادرفنی در نظر گرفت خوب کار کردند و نتایج خوبی گرفتیم. مهم‌تر اینکه مسئولان باشگاه هم به خوبی از ما حمایت کردند و پشت ما بودند. ما امسال اصلا تنها نبودیم و به همین خاطرتوانستیم نتایج قابل قبولی بگیریم. حالا هم تمام سعی مان را می کنیم که بتوانیم نتایجی که مد نظر باشگاه است کسب کنیم و اگر جزو پنج تیم اول باشیم برای ما خوب است اما این هم من را راضی نمی‌کند و معتقدم که باید جزو تیم های بالاتر باشیم. »

علی دایی پیش از شروع کنفرانس خبری هم در صحبتهایی که با بازیکنان و مدیران تیم داشت درباره بازی با پرسپولیس گفت:« ما بازی سختی را در پیش داریم و باید کاملا آماده باشیم. البته همه بازیهای ما در لیگ سخت است و باید همیشه آماده باشیم. امیدوارم با تمرینات خوبی که در کیش انجام دادیم و بازی دوستانه مقابل سپاهان و ادامه تمرینات در تهران، بتوانیم بازی خوبی مقابل پرسپولیس انجام دهیم و نتیجه لازم را بگیریم.»