- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

خودکفایی ۱۰۰ خانوار زیر پوشش کمیته امداد جم

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جم گفت: در یک‌سال گذشته بیش از ۱۰۰ خانوار از چرخه کمیته امداد جم خارج و به نوعی از وابستگی به امداد منفک شده‌اند.

 

خبرگزاری فارس: خودکفایی 100 خانوار زیر پوشش کمیته امداد جم

به گزارش”عسلویه نیوز” مسلم انیژپور شامگاه شنبه در نشست مسئولان شهرستان جم اظهار داشت: افزایش کیفیت خدمات کمیته امداد از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در سال جاری است.

وی افزود: همکاری مردم با کمیته امداد بسیار خوب بوده و امیدوار هستیم این روند تداوم داشته باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جم از کاهش خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: توانمندسازی با محوریت اشتغال و ترویج روحیه کار و تلاش موجب کاهش جامعه آماری زیر پوشش در کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جم شده است.

انیژپور از خودکفایی ۱۰۰ خانوار زیر پوشش کمیته امداد جم خبر داد و تصریح کرد: در یک‌سال گذشته بیش از ۱۰۰ خانوار از چرخه کمیته امداد جم خارج شده‌اند و به نوعی از وابستگی به امداد منفک شده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌های توانمندسازی خانوارها در اولویت برنامه امداد قرار گرفته تا از این طریق ضمن کمک و مساعدت به استقلال خانواده‌ها زمینه خودکفایی آنان نیز فراهم شود و زندگی و عزت نفس خانواده‌ها ارتقا پیدا کند.

انیژپور عنوان کرد: هشت درصد جمعیت شهرستان جم تحت حمایت کمیته امداد هستند که اجرای برنامه‌های خودکفایی و اشتغال و توانمندسازی نقش عمده‌ای در کاهش این آمار داشته است.

این مسئول از معافیت تعدادی از جوانان زیر پوشش کمیته از خدمت سربازی خبر داد و گفت: در راستای توانمندسازی خانوارها و ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال به‌ منظور استقلال مادی خانواده‌ها، جوانانی که مشمول خدمت سربازی بودند به دلیل از دست دادن پدر از خدمت مقدس سربازی معاف شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۱۴ نفر به دلیل فوت سرپرست و یک نفر به‌ دلیل طلاق والدین از این امتیاز استفاده کرده‌اند.

انیژپور خاطرنشان کرد: برای شش نفر نیز صدور گواهی کاهش تعرفه و سه نفر نیز گواهی انتقال به نزدیک‌ترین منطقه محل سکونت در شش ماه نخست سال جاری صورت گرفته است.