- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

سرنوشت بیمارستان عسلویه در هاله ای از ابهام

فرماندار عسلویه گفت: با وجود پیگیری بسیار زیاد و وعده مسوولان سازمان تامین اجتماعی کشور برای راه اندازی بیمارستان ۳۲تخت خوابی عسلویه، هنوز به دلایل نامعلومی این مطالبه جدی مردم بیمارستان1 [1]بی پاسخ مانده است.

به گزارش “عسلویه نیوز” مجید محمودی روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: در مقطعی مسوولان تامین اجتماعی علت تاخیر در بهره برداری از این پروژه درمانی را تغییر ساختار از کلینیک به بیمارستان اعلام می کردند که این تغییر ساختار ۳۰خرداد امسال در قالب ارتقا، اجرایی و ابلاغ شد.
وی گفت: عملیات اجرایی این مرکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی در سال ۸۴ آغاز شد و به دلیل تفاوت ساختار اداری با نیازمندی های منطقه ای روند تکمیل آن با کندی انجام می شد.
فرماندار علسویه اضافه کرد: در فاز نخست بهره برداری از این بیمارستان پنج بخش تخصصی شامل اطفال، زنان و زایمان، داخلی، جراحی عمومی و بی هوشی پیش بینی شده است.
محمودی ادامه داد: امکان افزایش ظرفیت تخت های این بیمارستان به ۶۰ تخت و شمار بخش های تخصصی آن نیز در آینده وجود دارد.
وی گفت: هم اینک عسلویه دارای یک مرکز بهداشت است که کادر درمانی آن در حد پزشک عمومی است و مردم برای دستیابی به نیازمندی های تخصصی خود ناچار به سفر به شهرستان کنگان و یا بوشهر هستند.
فرماندار عسلویه افزود: هرچند درمانگاه متعلق به شرکت های نفتی مستقر درعسلویه نیز به مردم بومی سرویس دهی می کند اما عمده مراجعه برای نیازهای بیمارستانی و تخصصی به ناچار در شهرستان های همجوار انجام می شود.
وی گفت: سازمان تامین اجتماعی ماهانه ۲۰۰ میلیارد ریال از محل بیمه نیروهای شاغل در پارس جنوبی درآمد کسب می کند این درحالی است که مجموع هزینه های ساخت، تجهیز و راه اندازی بیمارستان عسلویه ۱۰۰ میلیارد ریال است.
محمودی ادامه داد: چندین نوبت زمان راه اندازی این بیمارستان در رسانه ها منعکس شده است اما عملی نشدن این وعده باعث بی اعتمادی مردم به خدمتگزاران خود خواهد شد.
مدیردرمان تامین اجتماعی استان بوشهر نیز گفت: هم اکنون فضای فیزیکی بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه تکمیل شده و آماده نصب تجهیزات است.
دکتر ابراهیم پورحکیمی افزود: بخش عمده تجهیزات این بیمارستان خریداری شده و در انبار شرکت بازرگانی خانه سازی نگهداری می شود.
وی اضافه کرد: بحث مهم در زمینه راه اندازی بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه موضوع جذب نیرو است که در این زمینه نیز نماینده مردم شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی پیگیری های لازم را از طریق مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور انجام داده است.
پورحکیمی بیان کرد: براساس پیگیری های انجام شده مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور قول مساعد داده که موضوع مهم فرایند جذب نیرو برای بیمارستان عسلویه در روند کاری این سازمان قرار گیرد.