- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

برگزاری نخستین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی در کنگان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگان از برگزاری نخستین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی در مجتمع فرهنگی هنری کنگان خبر داد.

خبرگزاری فارس: برگزاری نخستین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی در کنگان

به گزارش “عسلویه نیوز” حسن مختارزاده در نشست انجمن هنرهای تجسمی کنگان اظهار داشت: تئاتر از هنرهای اصیل و ارزشمند است که در کنگان قدمتی دیرینه دارد و کنگان هنرمندان ارزشمندی در این رشته دارد.

وی افزود: تقویت هنرمندان و برگزاری برنامه‌های مختلف هنری از جمله برنامه‌های نیمه دوم امسال است که توسط این اداره برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگان از برگزاری نخستین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی در کنگان خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره در مجتمع فرهنگی هنری کنگان برگزار خواهد شد.

مختارزاده به تقویت انجمن هنرهای نمایشی کنگان اشاره کرد و یادآور شد: ساماندهی آموزشگاه‌های موجود در شهرستان و آموزش تخصصی مربیان سراسر آموزشگاه‌ها و شکل‌گیری تخصصی انجمن در برنامه‌های اجرایی می‌تواند نقش مهمی را در رشد و تقویت هنرمندان ایفا کند.

مسئول انجمن نمایش کنگان نیز از حضور کارشناسان رشته نمایش در این جشنواره خبر داد و بیان کرد: با توجه به‌این که این جشنواره برای نخستین بار به صورت استانی در کنگان برگزار می‌شود؛ سعی خواهیم کرد که از تمام ظرفیت‌های موجود برای هرچه بهتر برگزاری آن استفاده کنیم.

مژگان صفری در ادامه از نشست‌های تخصصی کارشناسان در ایام برگزاری جشنواره خبر داد.

وی با بیان اینکه این جشنواره استانی ۱۷ آبان برگزار می‌شود اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۶ متن از شهرستان‌های گناوه، بوشهر، کنگان، جم، دیر، اهرم و خورموج به جشنواره رسیده که در حال بازخوانی توسط داوران جشنواره است.

در این نشست علیرضا کارگر از هنرمندان باسابقه این رشته به‌عنوان مسئول انجمن و محمد کوزه‌گر و بهارک نصوری، محمدی، صفری و فیروزه به‌عنوان اعضا کادر اجرایی انتخاب و معرفی شدند.