- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

رمان «ابتکار تهران» سندی جدید از رسوایی سناریوی هالیوودی

با گذشت چند روز پس از وارد کردن اتهام به ایران در خصوص طرح توطئه ترور سفیر عربستان، مشخص شد که این داستان قبلا” در مقدمه رمان “ابتکار تهران” نوشته مشاور سابق نتانیاهو مطرح شده است.

به گزارش فارس، “جوئل روزنبرگ” مشاور سابق “بنیامین نتانیاهو” نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نویسنده رمان‌های بسیار زیادی درباره خاورمیانه است که تازه‌ترین این رمان “ابتکار تهران” نام دارد که سناریوی هالیوودی دخالت ایران در توطئه ترور سفیر عربستان در آمریکا را نوشته است و جالب آنکه این رمان امروز ۱۸ اکتبر ۲۰۱۱ (۲۶ مهرماه) منتشر ‌می شود.

روزنبرگ با متهم کردن ایران به مشارکت در توطئه ترور سفیر عربستان در واشنگتن اینگونه گفت: توطئه ایران برای کشتن آمریکایی‌ها، ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن و منفجر کردن سفارت‌های عربستان و اسرائیل یک اقدام جنگ آمیز بود. “رابرت مولر” رئیس پلیس فدرال آمریکا موسوم به “اف بی آی” به خبرنگاران گفت: گرچه حادثه رخ داده همچون فیلمنامه هالیوود است، تأثیر آن خیلی واقعی بوده است، زندگی‌های بسیاری از دست می رفت.

وی سپس با ذکر این مطالب به سناریویی که در داستانش نوشته بود اشاره کرد و نوشت: این رخداد همچون صفحاتی از رمان جدید سیاسی من با عنوان “ابتکار ایران” است که با حمله مرگبار تروریستی ایران علیه سران اعراب، اسرائیل و آمریکا در شهر نیویورک آغاز می شود و دولت ایران برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای علیه اهداف آمریکا و اسرائیل آماده می‌شود.

مشاور سابق نتانیاهو اینگونه سناریوی هالیوودی خود را ادامه داد: خوشبختانه برخلاف آنچه در رمان من نوشته شده بود، مأموران سازمان فدرال آمریکا توطئه ایران برای ترور سفیر عربستان را خنثی کردند اما متأسفانه هنوز مشخص نیست که آیا دولت ایران تاوان اینچنین توطئه‌ای را می دهد یا خیر. شواهد نشان می‌دهد که پول و دستورات در خصوص این توطئه از جانب مقامات عالیرتبه ایران بوده است.

او که آنطور که تمایل داشت این سناریو را طراحی کرده بود پس از آن تأکید کرد: زمان برای “باراک اوباما” رئیس‌جمهوری آمریکا و هریک از کاندیدای جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا فرارسیده است تا اقداماتی را که در نظر دارند برای تأمین امنیت ملی آمریکا در مقابل تهدید‌های ایرای اتخاذ کنند، اعلام کنند.

روزنبرگ سپس با متهم کردن ایران به آمریکا توصیه کرد تا سیاست خود در مقابل ایران را اصلاح کند و پیشنهاد تعامل آمریکا با تهران را بی‌ثمر خواند.

آمریکا و همپیمانان این کشور از جمله رژیم صهیونیستی برای مدتها در تلاش بودند تا اذهان بین‌المللی را علیه ایران تحریک کنند و به دنبال مطرح شدن این طرح توطئه ترور توسط ایران، روزنبرگ با اشاره به بخش‌هایی از کتاب جدید خود با نام ابتکار تهران و توطئه ترور توسط ایران به سخنان نتانیاهو اشاره کرد که گفته بود: جامعه بین‌المللی باید قبل از آنکه خیلی دیر شود، ایران را متوقف کنند. اگر ایران متوقف نشود. همگی با شبح تروریسم هسته‌ای روبرو می‌شویم و بهار عربی به زودی به زمستان ایرانی تبدیل می‌شود و جهان اطراف اسرائیل به طور کامل خطرناک خواهد شد.

نکته قابل توجه اینجاست که اظهارات نتانیاهو علیه ایران درست یک ماه پیش در سخنرانی او در جلسه سازمان ملل مطرح شد و چند وقت پس از سخنرانی ضدایرانی او در سازمان ملل، توطئه‌ای علیه ایران مطرح شد که ایران قصد داشته تا سفیر عربستان در واشنگتن را ترور کند و پس از آن امروز کتاب “ابتکار تهران” منتشر شد که در آن سناریویی درست شبیه به آنچه که آمریکا علیه ایران مطرح کرده است، در مقدمه این کتاب طراحی شده است.
روزنبرگ در پایان گزارش خود و پس معرفی کتاب ابتکار تهران خود از مقامات دولت آمریکا درخواست کرد تا اقدامی جدی برای ایجاد مانع در مسیر هسته‌ای ایران انجام دهند.