- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اسپانیا ۱ – فرانسه ۱: اشتباه مرگ‌بار خوان‌فران

اولیویه ژیرو در دقیقه ۹۴ گل تساوی را برای فرانسه زد تا این تیم امتیاز ارزشمندی از خانه اسپانیا بگیرد.



  اسپانیا به آمار ۲۵ برد پیاپی در دیدارهای مقدماتی نرسید و فرانسه با گلی که در آخرین لحظه بازی به ثمر رساند بازی با این تیم را یک بر یک مساوی کرد.

 

دیدار دو تیم بسیار جذاب بود و اسپانیا در دقایق ابتدایی به‌ویژه با حرکات یوردی آلبا خطرات بسیاری روی دروازه حریف ایجاد کرد.

 

اما اولین ضربه را اسپانیا خورد. داوید سیلوا در دقیقه ۱۲ مصدوم شد و جایش را به سانتی کاسورلا داد.

 

به گزارش گل، اسپانیا در دقیقه ۲۵ گل اول بازی را زد. کرنر چابی به سرخیو راموس رسید و ضربه سر او با دفاع ضعیف فرانسوی‌ها به تیر دروازه برخورد کرد. هنگامی که راموس داشت حسرت آن ضربه را می‌خورد ناگهان متوجه شد که پدرو توپ را در برگشت گرفته و توپ را سانتر کرده. این ارسال را هوگو یوریس برگرداند اما راموس بلافاصله توپ را به سقف دروازه حریف کوبید. 


فرانسه در دقیقه ۴۰ گلی زد که داور آن را مردود اعلام کرد. سانتر عالی یوهان کابای به کریم بنزما رسید و ضربه سر او در راستای خط دروازه با ضربه سر ژرمی منز به گل تبدیل شد اما داور آن را آفساید گرفت. صحنه آهسته نشان می‌داد داور اشتباه کرده.

 

فرانسه سپس فرصتی عالی در اختیار اسپانیا قرار داد. پدرو با خطای خشن لوران کوشیلنی در محوطه جریمه سرنگون شد و فلیکس بریش برای اسپانیا پنالتی گرفت. سسک فابرگاس پشت توپ ایستاد اما ضربه ضعیف او را یوریس دفع کرد. این دروازه‌بان تاتنهام در اواخر نیمه اول با درخشش خود نگذاشت فابرگاس و پدرو گل بزنند.

 

در ابتدای نیمه دوم هم آلوارو آربلوا پس از برخورد با فرانک ریبری مصدوم شد و جایش را به خوان‌فران از اتلتیکو مادرید داد تا او هم در این بازی که در ورزشگاه بیسنته کالدرون برگزار می‌شد به میدان برود.

 

فرانسه به تدریج نمایشی عالی پیدا کرد و موقعیت‌هایی خوب داشت اما نمی‌توانست از آنها استفاده کند. تا این که در دقیقه ۹۴ بود که روی اشتباه مهلک خوان‌فران توپ به ریبری رسید و سانتر خوش‌بینانه او را ژیرو تازه‌وارد با ضربه سر وارد دروازه ایکر کاسیاس کرد.