- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

کلوزه در یک قدمی رکورد گرد مولر قرار گرفت

میروسلاو کلوزه با دو گلی که سه شنبه شب در بازی تیم های ملی فوتبال آلمان و سوئد به ثمر رساند با شصت و هفت گل در آستانه برابری با رکورد گرد مولر قرار گرفت.



   تیم های ملی آلمان و سوئد در چهارمین روز مسابقات انتخابی جام جهانی دو هزار و چهارده برزیل در منطقه اروپا به تساوی چهار بر چهار رسیدند.

کلوزه با رکورد گرد مولر، مهاجم افسانه ای تیم ملی آلمان ( شصت و هشت گل ) یک گل فاصله دارد.

او که شش روز قبل در بازی مقابل ایرلند ( شش بر یک ) نیز گلزنی کرده بود از یکصد و بیست و ششمین بازی ملی خود برای به ثمر رساندن دو گل نخست آلمان در پانزده دقیقه نخست استفاده کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این مهاجم سی و چهار ساله در دقیقه هشت دروازه سوئد را باز کرد و هفت دقیقه بعد گلزنی خود را تکرار کرد.

این نخستین بازی انتخابی جام جهانی بود که کلوزه موفق شد دو بار گلزنی کند.

او در مسابقات یورو دو هزار و دوازده نیز سه گل زده بود.

میروسلاو کلوزه نخستین گل ملی خود را بیست و چهارم مارس دو هزار و یک در پیروزی آلمان مقابل آلبانی در مسابقات انتخابی جام جهانی دو هزار و دو به ثمر رساند.

این مهاجم لهستانی تبار پیش از این بازی جایزه بازی جوانمردانه فدراسیون فوتبال آلمان را دریافت کرد.

کلوزه که تابستان دو هزار و یازده از بایرن مونیخ به لاتزیو ایتالیا پیوست، در بازی با جزایر فارو ( سه – صفر ) و اتریش ( دو – یک ) ماموفق بود اما مقابل ایرلند گل چهارم آلمان را به ثمر رساند.

کلوزه در مسابقات جام جهانی چهارده گل ( پنج گل در دو هزار و دو که آلمان در بازی فینال شکست خورد، پنج گل در دو هزار و شش که آلمان سوم شد و چهار گل در دو هزار و ده ( به ثمر رسانده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، او در این مسابقات نیز با رکورد رونالدو برزیلی ( پانزده گل ) یک گل فاصله دارد.