- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

جلسه کارگروه اشتغال با حضور اکثر مدیران استان به ریاست مهندس جهانبخش استاندار بوشهر در عسلویه برگزار گردید

جلسه کارگروه اشتغال با حضور اکثر مدیران استان به ریاست مهندس جهانبخش استاندار بوشهر در در سالن اجتماعات منطقه ویژه اقتصادی انرزی پارس عسلویه برگزار گردید در این جلسه مسائل مهمی در خصوص رفع بیکاری واجرای مصوبات اشتغال نیروهای بومی از سوی نفت وگاز مطرح گردید وتصمیمات مهمی اتخاذ گردید .

در این جلسه مهندس موسی سوری مدیر عامل  منطقه اقتصادی انرژی پارس با نشان دادن آمارهای در خصوص جذب نیروهای بومی در مناطق مختلف منطقه ویژه بر اجرایی نشدن مصوبه بکارگیری نیروهای بومی یا همان ۵۰ % اشتغال آنان تاکید نمود وباردیگر از اجرایی نشدن این مصوبه با نشان دادن آمار ها تاکید نمود .
وی در ادامه با بیان اینکه اجرای مصوبه ۵۰ درصدی اشتغال در پارس جنوبی از مهم‌ترین دغدغه‌های ماست، گفت: شرکت‌های پخش فراورده‌های نفتی، فلات قاره، گاز جم، فجر جم، پایانه‌های نفتی خارگ و سازمان منطقه ویژه و شرکت پاسارگاد و بهداشت و درمان نفت از جمله شرکت‌هایی هستند که بیش از ۵۰ درصد اشتغال را به نیروهای بومی اختصاص داده‌اند.
این مقام مسئول عنوان داشت: همچنین شرکت‌های پتروشیمی دماوند، مبین، پارس، شرکت گاز پارس جنوبی، مخازن پتروشیمی، مهر، کاویان و برزویه و مروارید نیز از جمله شرکت‌هایی است که بین ۳۰ تا ۵۰ درصد اشتغال را به نیروهای بومی اختصاص داده‌اند.
سوری افزود: شرکت‌های نفت و گاز پارس، زاگرس، آریاساسول و شرکت مایع‌سازی گاز ایران نیز از جمله شرکت‌هایی هستند که زیر ۳۰ درصد را به نیروهای بومی اختصاص داده‌اند.
وی ادامه داد: هم اکنون در فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی ۹۳ درصد اشتغال در اختیار نیروهای غیر‌بومی است که بسیار نگران‌کننده است.
سوری اضافه کرد: در فازهای ۱۵ و ۱۶ نیز ۳۲ درصد غیربومی و ۶۸ درصد بومی به کار گرفته شده که انتظار می‌رود شاهد اشتغال بیشتر نیروهای بومی باشیم.
وی همچنین عنوان داشت: در مجموع در پارس جنوبی ۳۱ درصد بومی و ۶۹ درصد غیر‌بومی است که انتظار داریم با تدابیر مدیران ارشد شرکت‌های منطقه، نیروهای بومی استان بوشهر مشغول به کار شوند.