- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بازنگری در ساختار بخشداری‌های ویژه استان بوشهر

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر گفت: تغییر و بازبینی ساختار بخشداری‎های ویژه استان بوشهر ضروری است.

 

به گزارش “عسلویه نیوز” محمدحسین زارع صبح امروز در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: خارک و عسلویه دو منطقه‎ای هستند که بخشداری ویژه دارند و به لحاظ اهمیت و حساسیت زیاد این دو منطقه، ساختار فعلی بخشداری‎های آنها مناسب نیست.

وی تصریح کرد: در این رابطه قبلا درخواست داده‎ایم و امیدواریم با همکاری مسئولان کاستی‎ها و مشکلات در این حوزه بسیار حساس برطرف شود.

زارع در ارتباط با ساختار نیروی انسانی استانداری بوشهر گفت: هم‌اکنون ۲۸۰ نفر در استانداری و ۳۱۰ نفر در فرمانداری‎ها و بخشداری‎های استان بوشهر شاغل هستند و به ۳۵۰ پست دیگر نیاز داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر ادامه داد: با موافقت وزارت کشور در رابطه با ارتقا و بازنگری تشکیلات استانداری بوشهر انتظار داریم پست‎های بلاتصدی در استانداری توسط نیروهای کارآمد و متخصص اشغال و دغدغه‎ها در این زمینه رفع شود.

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: بخش‎های عسلویه و خارک قابل مقایسه با سایر بخش‎های استان نیستند که ساختار مشابه داشته باشند.

رضا عوض‌پور افزود: این دو بخشداری ویژه با ساختار فعلی نمی‎توانند ماموریت‎های خود را به خوبی انجام داده و در این دو منطقه حساس حاکمیت کنند و ساختار بخشداری‌های عسلویه و خارک باید بازنگری و تجدید نظر شود.

وی یادآور شد: ساختار دستگاه‎های اجرایی استان بوشهر کهنه است و این امر با روند رو به رشد توسعه استان همخوانی ندارد.

عوض‌پور بیان کرد: برخی دستگاه‎ها در شهرستان‎ها شعبه ندارند و این امر علاوه بر ایجاد مشکلات زیاد برای مردم در مناطق دورافتاده استان، مسئولان را در اجرای برنامه‎های توسعه‎ای نیز با مشکل مواجه کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی از جمله دستگاه‎هایی است که به‌رغم وجود گمرک در همه شهرستان‎های استان بوشهر، برای این اداره در سطح استان ساختاری تعریف نشده است.

عوض پور ادامه داد: پزشک قانونی نیز از دیگر دستگاه‎هایی است که در کل استان شاید یک یا دو شعبه داشته باشد اما با حداقل نیرو و امکانات فعالیت می‎کند و این در شأن استان بوشهر نیست.