- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

قانون ته لنجی به استان بوشهر ابلاغ شد

محمدحسین جهانبخش چهارشنبه شب در نششست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: براساس قانون جدید کالای همراه ملوان(ته لنجی)، صیادان و لنجداران می‌توانند هر سال چهار سفر و هر سفر ۱۵ میلیون ریال کالای همراه ملوان را وارد کنند.
وی با بیان اینکه قانون جدید توسط معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر به دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این استان ابلاغ شده است، اظهار داشت: این مصوبه ابتدا از سوی هیات دولت به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و دارایی ابلاغ شده بود.
جهانبخش ادامه داد: مقرر شده فهرست کالاهای مجاز وارداتی نیز بر حسب شرایط استان‌ها با تشکیل کارگروهی به ریاست اداره کل صنعت، معدن و تجارت تعیین و در بهمن ماه هر سال اعلام شود.
وی بیان کرد: به دنبال رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ارتباط با قاچاق، دولت نیز تلاش دارد تا قاچاق را ریشه کن کند یا به حد صفر برساند.
استاندار بوشهر اضافه کرد: در قشر صیاد و لنج دار نیز افرادی هستند که حتی یک ریال کالای قاچاق را وارد نمی‌کنند.
جهانبخش یادآورشد: در زمانی که برای جلوگیری از ورود کالاهای همراه ملوان غیرقانونی تلاش می‌شد ،بیشترین سود را دلالان می‌بردند.
وی با بیان اینکه وظیفه مسوولان مدیریت مسایل امنیتی استان بوشهر است، تصریح کرد: باید میثاق ببندیم تا راه خود را برای مبازه جدی با قاچاق کالا در این استان تعیین کنیم.
وی با اشاره به مصوبه اخیر دولت در ارتباط با کالای همراه ملوان اضافه کرد: ما ملزم به اجرای مصوبه دولت هستیم، ضمن اینکه با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب میثاق معنوی هم می‌بندیم تا با قاچاق مبارزه کنیم.
استاندار بوشهر اظهارداشت: براساس تکلیف شرعی و قانونی، مبارزه با قاچاق به عنوان یک پدیده شوم باورهای اعتقادی ما را نیز تهدید کرده است.
جهانبخش اضافه کرد: تشکیل میزگردهای تخصصی در تلویزیون در ارتباط با مسائل مختلف اقتصادی ضروری است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: مدیران استان بوشهر در جلسات مختلف بویژه در جلسه هیات دولت توجیهات لازم و کافی را در ارتباط با مصوبه دولت مربوط به کالای همراه ملوان ارایه کردند.
محمدحسن شنبدی در ارتباط با تاخیر در ابلاغ مصوبه جدید به دستگاه‌های اجرایی افزود: با توجه به پیگیری‌ها و جلسات مختلف مدیران استان بوشهر برای توجیهات اقتصادی این مصوبه، در جلساتی با حضور معاون امنیتی وزیر کشور دلائل تاخیر در ابلاغ این مصوبه را تشریح کردیم.
وی افزود: استان بوشهر توجیهات کافی در این زمینه مطرح کرده و در هیات دولت متعاقب آن نشست‌هایی در مرکز برگزار شد و با وجود اعلام هیات دولت، اما استان بوشهر درخواست تمدید زمان مصوبه را دارد، دفاعیه‌های کافی نیز از سوی این استان ارایه کردیم.
شنبدی تاکید کرد: با توجه به مصوبه دولت و تمام چانه‌زنی‌هایی که صورت گرفت، اما باید سقف سالی چهار سفر و هر سفر ورود ۱۵ میلیون ریال کالای همراه ملوان را رعایت کنیم.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر گفت: باید با هماهنگی و جدیت دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی تکلیف خود را در این ارتباط انجام داده و فضای رضایتمندی مردم فراهم شود.
پیش از این براساس مصوبه دور دوم سفرهای استانی رییس جمهوری و هیات دولت در بهمن ماه سال ۸۶ به استان بوشهر برای ملوانان در طول یک سال شش سفر و درهر سفر واردات کالا معادل ۱۵ میلیون ریال در نظر گرفته شده بود.