- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

فرهادکاظمی:به نتیجه‌گیری تیم امیدوارم

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن با کسب اجازه از پیشکسوتان این تیم و خصوصا کربکندی گفت: ما با تکیه بر بازیکنان فعلی و با توجه به تغییر تحولاتی که در تیم به وجود خواهیم آورد به کسب نتیجه امیدواریم.


فرهاد کاظمی در نشست خبری پیش از بازی با آلومینیوم هرمزگان گفت: من از انتخابم در تیم ذوب آهن بسیار خرسندم و نمی‌توانم خوشحالی خودم را از این انتخاب پنهان کنم. باشگاه ذوب آهن باشگاهی با قدمت زیاد است که از امکانات خوب،‌ مدیرانی دلسوز، بازیکنانی فعال و تلاشگر و کادر فنی با دانشی بهره می‌برد. بارها گفته‌ام که سه یا چهار تیم تیم باشگاهی هستند که در فوتبال ما بهتر از بقیه تیم خود را بسته و نتیجه می‌گیرند اما الباقی تیم‌ها با تفاوتی ۲۰ یا ۳۰ درصدی به بقای خود ادامه می‌دهند. در فوتبال باشگاهی در ایران تفاوت زیادی حس نمی‌شود و با توجه به این واقعیت نمی‌توان از کسب نتیجه در بازی‌ها مطمئن بود و تیمی از قبل برنده بازی نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فردا اولین بازی خود را به عنوان سرمربی تیم ذوب‌آهن انجام خواهد داد،‌ گفت: فردا قطعا به دنبال کسب پیروزی هستیم و امیدواریم تا بتوانیم با تعریف یک افق مناسب از فوتبال علاوه بر کسب نتیجه دنبال ارائه یک بازی خوب باشیم. اگر قرار است فردا فقط کسب نتیجه کرده و بازی خوبی ارائه نکنیم همان بهتر که نبریم. ما به دنبال تغییر و تحولات در تیم ذوب آهن بوده و افق خاصی را برای خود تعریف کرده‌ایم. ما ۲۳ بازی در لیگ داریم که حتی اگر نیمی از آن‌ها را ببریم می‌توانیم به عنوان تیم سوم لیگ برتر شناخته شویم.

کاظمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد اظهارات “ژوزه” سرمربی پرسپولیس و این که پس از نتیجه نگرفتن تیمش می‌گوید تیم را او نبسته، آیا فرهاد کاظمی نیز در صورت عدم کسب نتیجه چنین بهانه‌ای را می‌آورد؟ گفت: من به دنبال عوام‌فریبی نیستم. من به صحبت‌های ژوزه کاری ندارم، او می‌توانست که تیم پرسپولیس را در اختیار نگیرد. من با شناخت کافی سرمربی گری تیم ذوب آهن را بر عهده گرفتم. هر شخصی هر تصمیمی که می‌گیرد می‌بایست پاسخگوی آن تصمیمی که گرفته است باشد. با توجه به این مسایل من می‌گویم که هیچ موقع از مسئولیت فرار نمی‌کنم. بازیکنان تیم من بازیکنانی هستند که از ضریب هوشی بالایی برخوردارند. آن‌ها تاکتیک پذیری بالایی دارند و من با توجه به شناخت از آن‌ها و کمکی که از کادر فنی و خصوصا آقای حاج رسولی گرفته‌ام به کسب نتیجه در تیم ذوب آهن امیدوارم.

فرهاد کاظمی در مورد سیستم تیمی مد نظرش در بازی‌های آتی گفت: در هر تیمی بوده‌ام سیستم هجومی را مد نظر داشته‌ام و همیشه از ارائه بازی دفاعی دوری کرده‌ام. قطعا در تیم ذوب آهن هم با سیستمی هجومی بازی کرده و به دنبال کسب سه امتیاز بازی‌ها هستیم.

کاظمی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد مسایل و مشکلات مالی باشگاه گفت: ما هیچ باشگاهی را در فوتبال ایران نداریم که مشکلات مالی نداشته باشد. هر کسی که نمی‌تواند در این شرایط مربی‌گری کند نیاید. اصلا بحث مالی نیست، قرارداد من در تیم ذوب‌آهن یک سوم برخی از بازیکنان است ولی من با علم و آگاهی از وضعیت و شرایط این تیم و توانایی‌های خود، مسئولیت فنی تیم را پذیرفتم.

وی ادامه داد: من اولین روز که به این تیم آمدم جوان‌های خیلی خوبی را در این تیم مشاهده کردم. جوانانی نظیر محسن مسلمان، پیام صادقیان و سینا عشوری . اینها بازیکنانی هستند که تاکنون به حق خود نرسیده‌اند. اینها بازیکنانی هستند که از تکنیک بالا و تاکتیک‌پذیری خوبی برخوردارند و شایسته پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند. در کنار اینها تعدادی بازیکن در تیم هستند که باید با صرف زمان زیاد شخصیت بازی کردن در لیگ برتر را پیدا کنند.

کاظمی در پایان در مورد بازی اخیر تیم ملی نیز اظهار کرد: من جا دارد به مردم به خاطر پیروزی با ارزش تیم ملی تبریک بگویم. من قبل از بازی نیز گفته بودم که بچه‌ها به اسم کره جنوبی کاری نداشته باشند. آن‌ها می‌توانند با ارائه بازی خود نتیجه لازم را کسب کنند. من حتی قبل از بازی با جواد نکونام و مهدی رحمتی که هم اکنون در فوتبال برای خود استاد شده‌اند صحبت کردم و به آن‌ها گفتم که کره آنقدر تیم بزرگی نیست که بزرگش کرده‌اید. حتی من توقع بازی بهتری از تیم ملی داشتم. مردم ما در کنار کسب نتیجه فوتبال خوب را نیز دوست دارند ولی من خیلی حرص خوردم تا این تیم به پیروزی رسید. مطمئن باشید که تیم ملی ایران در بازی‌های آتی خود با توجه به بازیکنان و کادر فنی خوبش و اراده‌ای که در تک‌تک بازیکنان وجود دارد بهتر از بازی‌های قبل خود عمل کرده و به جام جهانی صعود خواهد کرد.