- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

احمد شاکر راد به عنوان رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان عسلویه منصوب شد

“عسلویه نیوز” سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان  عسلویه در سال  ۹۲ ،سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی ، روز سه شنبه ۹۲/۰۷/۲۳ در محل سالن اجتماعات فرمانداری با حضور اعضاء انجمن کتابخانه های شهرستان عسویه برگزار گردید.شاکرراد [1]

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” صدرالله محتشم مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ضمن قدردانی از  محمودی فرماندار شهرستان عسلویه در تشکیل این جلسه و تبریک روزعید قربان به حاضرین به وضعیت کتابخانه ها و میزان مطالعه را ۵۹ دقیقه و۱۳ ثانیه در استان است اشاره کرد و افزود: شهر بوشهر به عنوان مرکزاستان باید ۴۸ کتابخانه داشته باشد که متاسفانه فقط یک کتابانه دارد که آن هم موقوفه مرحوم  مصلحیان است واین  وضعیت حاصل کم لطفی برخی شهرداران استان در پرداخت نیم در صد حقوق کتابخانه هاست که البته بعضی شهرستان ها مانند عسلویه و نخل تقی که از شهردارانی فرهیخته وفرهنگ دست برخوردارند نیز ازاین قضیه مستنثی هستند.

محتشم اضلفه کرد: متاسفتنه با اقتدار صنعتی می خواهیم اقتدار ملی بوجود بیا وریم  واین درحالی است  که فرهنگ ما در زیر سایه تمام تحولات وپیشرفت هاست و زیر ساخت هر توسعه اندیشه، تفکرو فرهنگ است.

وی افزود: اگر این رویکرد ادامه پیدا کند که سبد اصلی بودجه صرف بیمارستان ،سد سازی، پارک  وسازه های مختلف  شود مملکت در سراشیبی سقوط قرار می گیرد وهیچ مولفه ای  باز دارنده این سقوط نخواهد بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر تصریح کرد: ما در معرض یک گردباد عظیم در حوزه فرهنگ هستیم واز معنویت گرایی به شدت به دنبال مادی گرایی وتجمل گرایی  هستیم.

وی خاطر نشان کرد:  تمام دنیا با ایجاد بحرانهای  سیاسی،بحران دین ،بحران خانواد وبحران جنسی  تمام تلاش خود را به کار بسته اند که این نظام واین ادبیات غنی وبا فرهنگ وجود نداشته باشد ولی به مدد راهبری های عالمانه  وهوشمندانه رهبری فرزانه در راس این نظام قدسی دشمن  را ناکام  خواهیم گذاشت.

مجید محمودی فرماندار شهرستان عسلویه نیز با تشکر از ایراد سخنان جامع  ودغدغه مندانه مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر از حضور و توجه ایشان به کتابخانه های این شهرستان قدردانی کرد و افزود: شهرداران عسلویه و نخل تقی همیشه در پرداخت سهم نیم درصد شهرداری ها به کتابخانه ها اهتمام جدی داشته وقطعاً نیز این روند ادامه خواهد داشت چرا که خود شهرداران از فرهیخته گان وفرهنگی استان به شمار می روند.

محمودی گفت : مردم این شهرستان به فرهنگ و ارزشهای اسلام ناب محمدی(ص)  پایبند هستند وبه همین دلیل است که این شهرستان نیز به عنوان یکی از امن ترین نقاط کشور برگزیده شده است.

فرماندار عسلویه در ادامه سخنان خود عنوان  کرد : فرایند توسعه کتابخانه های عمومی استان بوشهر در زمان مدیریت آقای محتشم جهش فوق العاده ای داشته که این تغییرات به وجود آمده  از لحاظ کیفی، کمی ومدیریتی قابل لمس است.

در پایان طی حکمی از طرف صدرالله محتشم مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر احمد شاکر راد را به عنوان رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان عسلویه منصوب نمودند. شاکر راد قبل از این به عنوان سرپرست این اداره مشغول به کار بودند.انتهای پیام/م.ج